♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

lite besviken...

Av Camilla - 26 januari 2008 18:09

 efter dagens tävling :-( Tyvärr.

Bentley gjorde jättebra ifrån sig trots all störning runtomkring honom. Jag är absolut inte besviken på HONOM på nåt sätt. Bara det  att det är så nära till ett första pris men det håller inte riktigt ända fram dit.

Idag när vi gick av tävlings planen så var jag så jäkla glad!

 Han hade utfört alla momenten, till och med läggande under gång!!!

YES tänkte jag. Idag räcker det till ett förstapris.Äntligen Fan va härligt. Åååhhh va det kändes skönt!  Glädjestrålande säger jag till vår tävlingskompis Lena -inga nollor idag.

Då ser hon lite fundersam ut och säger:njaaa jag tror att det blev en nolla på ställandet...

VAAA!! stannade han inte? undrar jag. _Jooo da men han gick några steg efteråt så med mina dåliga ögon kan det ha varit en åtta i betyg och inte en nolla säger Lena.

Det hoppas jag också att det är ända tills dom andra polarna med bättre ögon säger att det vart en NOLLA. Vilket betyder minus 30 poäng.

Total besvikelse alltså. VARFÖR såg jag inte att han gick och slängde ut ett dubbelkommando??!! Då hade det iaf blivit poäng.

Äsch det är så svårt att skriva i ord hur det kändes. Jag orkar inte ens försöka. Jag är helt enkelt skitbesviken och känner att jag vill få vara det också!! Ni som vart med om samma sak fattar nog precis. Säkert ni andra också;-)

Nu blir det tävlings vila för oss ett tag iallafall. Vi tar nya friska tag till våren.

Stort grattis till dom andra ekipagen som allihopa fick kalaspoäng och 1:a pris!!KANON.

Å du Madde.... extra grattis till dig som fick LP1!!!!! ;-)

 
 
Madelene

Madelene

26 januari 2008 19:52

Tack tack! Väldigt Glad och väldigt trött just nu, så kvällen blir förhoppningsvis ganska lugn! Hur lugnt det nu kan bli som hundvakt t svärmors valp! ;oP Jag förstår att det känns hårt just nu, men vi vet att ni kan och det kommer att lossna! *Sol i Sinne* Ibland måste man få vara besviken också faktiskt! Givetvis tävlar man ju för att vinna. (lr ja få så höga poäng som möjligt iaf) Vi får köra mer tävlingsmässiga träningar i fortsättningen! Du och Bentley ÄR bra, jag vet det för jag har sett vad ni kan!!! :oD KRAM

http://maddy81.blogg.se

 
Ingen bild

"Stormamma"

27 januari 2008 00:54

Du och Bentley är ju för 17 bara i början på er karriär. Jag är så stolt över er och jag VET att ni kommer att gå långt.

Miljoner kramar från "Stormamma"

 
Ingen bild

Anki o Bono

27 januari 2008 13:27

Vi är i alla fall skitbesvikna! Jag vet inte om vi har någon lust att heja på er i fortsättningen om ni ska vara så här talanglösa! (Moahahaha) Ses snart, då ska ni få en stor kram av oss:-D

 
Hillbergskan

Hillbergskan

27 januari 2008 22:11

Hellu;) Jag håller med Ann, ni är ju i början av karriären. Men jag förstår EXAKT,PRECIS OCH ALLT ANNAT hur du känner! Tro mig;)
Tack för trevlig samvaro idag och hälsa kidsen! Ha det bäst!
Kraaam

http://medlem.spray.se/asco

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards