♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 11 mars 2008

Av Camilla - 11 mars 2008 11:28

Idag hade "Ankibono" och jag tänkt att åka till ridhuset för lite inomhusträning. Nu blev det inte så för Anki lider av sviterna efter en trolig hjärnskakning.Men envis som hon är så skulle vi då visst träna när jag ringde henne i morse. Eftersom hon inte verkar ha nå som helst insikt om hur allvarligt det faktiskt kan vara med hjärnskakning så fick jag tala om på skarpen  att hon skulle  stanna hemma i sängen istället för att flänga runt som en furie i ett ridhus.

Jaaa  tycker du det? säger hon då! Ibland måste man sätta sig själv i första rummet kära Anki!!!

Nu hoppas jag att hon ligger och tar igen sig ;-) (men troligtvis NOT)

När det nu inte blev nåt tränigspass i Mockjokk så drog jag istället på mig stövlarna och klafsade ut på åkern. Där la jag ett spår med tre pinnar och en slutpinne. Med räta och spetsiga vinklar. Ja, alltså spåret hade vinklar,INTE pinnarna. Heh!!

Det var väl typ ett halvår sen vi spårade sist så jag tänkte att detta blir en riktig utmaning.

Pyttsan vad jag bedrog mig!  Rakt ut i spåret gick det. Lungt och metodiskt med nosen i backen. Hitta första och andra pinnen utan problem. Tappade spåret lite efteråt, gjorde några slag och tog sen upp det igen. Tredje pinnen och slutpinnen var inga som helst problem.

Kanonfint arbete på min ära!!!!

Måste träna mer på framförgående och budföring. För vi det att sitta så blir det kanske apelldebut innan sommaren är slut. Det vore jättekul!!

Vi tränar på så får vi se hur det blir.

Nu blir det kaffe sen ett lut på soffan ;-)


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards