♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 19 mars 2008

Av Camilla - 19 mars 2008 14:00

Det är snubbel jocke det. Han snubblar och snavar överallt. På släta golv,på gräsmattor, i trappor och i affärer. Finns det nånting att snubbla på, hur litet det än må vara så gör han det. Heeeelt otroligt men alldeles sant.

En dag sommras var vi ute på gården och njöt. Jag låg bakom vedboden och solade. Andreas var inne i vedboden och gjorde nåt. Filip och Eddie lekte i sandlådan. Robin mekade med crossen.

Filip fick för sig att han skulle gå in till pappa i vedbon, å det var väl inget konstigt med det. Bara att gå rätt in liksom. Det är en ganska rejäl öppning. Men nu hade ju Robin parkerat sin cykel alldeles innanför öppningen. Den stog längs väggen och bara en pytte pytteliten bit av däcket stack fram i dörröppningen.

Ja ni kan ju gissa hur det gick när unge herr snubbel skulle passera...

Jag låg som sagt och solade när jag hörde ett skrammel, ett brak och ett ilsket tjut. Som lät så här:

MÄÄÄN FY FAAN RÅBBÄN! HURSÖ HAR DU STÄLL AN`DAN RÄTT I MITTEN!!!!!!

Kan ni fatta att jag skratta så jag höll på att kissa ner mig.

Hade inte Filip  lyckats sparka i den minimala biten av cykeldäcket som stack ut och slagit omkull sig. Rosenrasande skällde han ut sin förvånade storebror efter noter. Och tacka för det.... ställa cykeln "rätt i mitten" på det där sättet. Robin såg väldigt förvånad ut. Hahaha

Tänk om jag fått den scenen på video. Det hade varit guld värt.

Borde skriva ner alla roliga barnkommentarer i en bok. Jag antar att det kommer att bli några fler.

Återkommer om detta.

GLAD-PÅSK på er alla trogna bloggläsare ;-)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards