♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 4 april 2008

Av Camilla - 4 april 2008 19:50

Av Camilla - 4 april 2008 19:49

Av Camilla - 4 april 2008 18:45

Detta är citat från verkliga patientjournaler. Hur människor överlevt dessa journalrapporter är dock fortfarande ett mysterium...

  • Sedan patienten slutade röka har hans lukt kommit tillbaka.
  • Söker på grund av att ha slagit i vänster stortå som nästan helt har lossnat. Personalen får dock ej dra loss den då det gör ont.
  • Har huvudvärk i huvudet.
  • Har mått relativt bra i gipset.
  • Fick dock besked om att hjärtat var bra, men att hon skulle återkomma om hon blev medvetslös.
  • Patienten har mandolinstor prostata.
  • Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.
  • Smärtan i ryggen kommer när patienten ligger raklång med båda benen på rygg.
  • Patienten går med något sånär levande stöd.
  • Patienten är gravid i 19:e månaden.
  • Ont i vänster växellåda.
  • Patienten har tidigare haft öron men dessa har ramlat bort.
  • Patienten tycker att höger stortå hänger ned något jämfört med de andra fingrarna.
  • Blöder ibland ifrån vänster näsa.
  • Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19.
  • Lider av besvedande svära.
  • Ibland mår patienten bättre, ibland sämre. Ibland mår hon inte alls.
  • När hon känner sig trött kan ansiktet vridas åt höger och där stå och smårycka en stund.
  • Tidigare full frisk man.
  • Kräkningarna försvann på eftermiddagen, likaså maken.
  • Upphovsman: Okänd

    Av Camilla - 4 april 2008 17:03

    KOPPEL: Ett rep som sitter fast i ditt halsband och som gör det möjligt att leda din person dit du vill att han/hon ska gå.

    HUNDSÄNG: Vilken mjuk, ren yta som helst, som till exempel det vita överkastet i gästrummet eller den nyomklädda soffan i vardagsrummet.

    DRÄGGEL: Detta är vad du gör när dina personer har mat och inte du. För att göra detta korrekt så måste du sitta så nära du kan och se ledsen ut, sedan låter du drägglet falla till golvet, eller ännu bättre, i deras knä.

    NOSNING: En social sed att använda när du hälsar på andra hundar. Placera din nos så nära baken du kan på den andra hunden och andas in djupt. Upprepa ett flertal gånger, eller till din person ser till att du slutar.

    SOPTUNNA: En behållare som dina grannar ställer ut en gång i veckan för att testa din uppfinningsrikedom. Du måste stå på dina bakben och försöka putta av locket med din nos. Om du gör det rätt så blir du belönad med margarinpapper som du kan riva sönder och köttben och mögliga brödkanter att äta.

    CYKLAR: En konditionsmaskin på två hjul, uppfunnen för hundar för att kunna kontrollera midjemåttet. För att få maximalt träning så måste du gömma dig bakom en buske och sedan hoppa ut och skälla högljutt och springa vid sidan av cykeln i några meter. Personen kommer sedan att tappa kontrollen över cykeln och falla in i buskarna och du kan gå lycklig därifrån.

    DÖVHET: Detta är en åkomma som påverkar hundar när deras person vill att de ska komma in och de vill stanna ute. Symptomen inkluderar att stirra tomt på personen och sedan springa i motsatt riktning eller lägga sig ned på marken.

    ÅSKA: Detta är en signal att världen kommer att gå under. Människor är dock förvånansvärt lugna under åskväder, så det är nödvändigt att varna dem för faran genom att darra okontrollerat, flämta, rulla runt med ögonen och följa dem hack i häl.

    PAPPERSKORG: Detta är en hundleksak fylld med papper, kuvert och gamla godispapper. När du blir uttråkad, vält papperskorgen och strö runt papperen i hela huset tills din person kommer hem.

    SOFFOR: Dessa är för hundar som servetter är för människor. Efter att man har ätit så är det artigt att springa upp och ned i soffan och torka av sina morrhår.

    BAD: Detta är ett sätt som människor använder för att blöta ned golvet, väggarna och sig själva. Du kan hjälpa till genom att skaka pälsen våldsamt och mycket.

    BUFF: Det bästa sättet att få en människas uppmärksamhet när de dricker en kopp rykande hett te eller kaffe.

    LUTA: Varje bra hunds svar på kommandot "sitt"! Speciellt om din person har klätt upp sig för kvällen. Detta är väldigt effektivt just före en kavajtillställning.

    Av Camilla - 4 april 2008 16:46

    Penisen begär upphöjelse av följande anledningar:

  • Måste jobba hårt.
  • Måste utföra djuplodande arbete.
  • Måste jobba uppochnervänt.
  • Har en arbetsmiljö som saknar ordentlig ventilation.
  • Måste jobba i miljöer med hög luftfuktighet.
  • Måste utföra sitt arbete under höga temperaturer.
  • Är inte ledig på helger och andra röda dagar.
  • Får ingen extra ledighet efter några extra timmars arbete.
  • Har en riskfylld arbetsmiljö som ofta orsakar sjukdom.
  • Ledningens svar

    Begäran avslås av följande anledningar:

  • Arbetar aldrig åtta timmar i sträck under en arbetsperiod.
  • Svarar ej omedelbart på efterfrågningar.
  • Medarbetarna ofta missnöjda med hur arbetet utförs.
  • Somnar efter bara en kort stunds arbete.
  • Uppvisar inga bevis på att vara sin arbetsplats trogen.
  • Arbetar bättre ensam än tillsammans med andra.
  • Arbetar inte alls om ingen knuffar på bakifrån.
  • Lämnar inte arbetsplatsen ren efter avslutat arbete.
  • Smiter ibland iväg för tidigt från arbetet.
  • Av Camilla - 4 april 2008 15:02

    Avsugningsetiketten

    Avsugningsetiketten från kvinnans sida:


  • Först och främst, jag är inte TVUNGEN att göra det.
  • Tillägg till regel 1; så om jag GÖR det, var tacksam.
  • Jag bryr mig inte om vad de gjorde i p-filmen du såg, det är inte standard att spruta i ansiktet på någon.
  • Tillägg till regel 3; nej, jag MÅSTE inte svälja.
  • Mina öron är inte handtag.
  • Tillägg till regel 5; tryck inte på mitt huvud. Att köra ner den i strupen fungerar inte. Vill du att jag ska spy på den?
  • Jag bryr mig inte hur avslappnad du blir, det är ALDRIG accepterat att fjärta.
  • Mens betyder inte att det är sugvecka — få in det i skallen — jag mår skit just nu så nej, jag känner mig inte särskilt tvungen att suga av dig bara för att inte DU kan knulla just nu.
  • Tillägg till regel 8; "Blue balls" kanske fungerade på gymnasietjejerna. Är du så desperat, gå och runka.
  • Om jag måste pausa för att ta bort ett könshår från tänderna så börja inte gnälla om hur jag har "förstört det" för dig.
  • Att lämna mig i sängen medan du går och spelar TV-spel direkt efteråt är inte tillrådligt om du vill att mitt beteende ska upprepas i framtiden.
  • Om du tycker om hur jag gör det så börja inte spekulera i varifrån jag fick förmågan. Så njut av ögonblicket och var glad att jag är bra på det. Se även regel #2 om tacksamhet.
  • Nej, det smakar inte särskilt gott. Och jag bryr mig inte om proteininnehållet.
  • Nej, jag gör det INTE medan du ser på TV.
  • När du hör dina vänner klaga över att de inte blir avsugna tillräckligt ofta, håll bara tyst. Det är opassande att uttrycka medlidande eller skryta.
  • Att den är "vaken" när du kliver upp betyder INTE att jag måste "kyssa den god morgon".
  • Genmäle från mannens sida:

  • Först och främst, jo, du är tvungen att göra det. Om du inte gör det hittar jag någon annan (yngre, snyggare och snuskigare) som gör det.
  • Det är fan så mycket lättare att svälja en tesked grädde än att slicka en död fisk.
  • Jaså, du gnäller om fjärtande? Jag kan i alla fall bara fjärta från ett organ.
  • Jag använder dina öron som jag anser passande. Oroa dig inte över det, utan var tacksam för att jag inte drar dig i håret.
  • När du har mens finns det bara ett sätt att få dig att sluta gnälla, och det är att stoppa något i munnen. Suck it up!
  • På tal om det, blöder du i fem dagar så lovar jag att du behöver all vätska du kan få.
  • Du gnäller om smaken, men tro mig, du kommer jävligt lindrigt undan på den fronten.
  • Det finns ingen risk att en kuk blöder i munnen på dig.
  • Lek med kulorna.
  • Det spelar ingen roll hur bra du tror att du är på det, jag har fått bättre.
  • Smek baken också. Det tycker jag om.
  • Smid medan järnet är varmt. Den är "klarvaken" på morgonen nu, men när du blir gammal och fet och sugen så gissa om den kommer att sova.
  • Om du sväljer behöver du ju inte oroa dig över att få något i ansiktet, eller hur?
  • Av Camilla - 4 april 2008 14:02

    Vaför ska det vara så bakvänt med sovningen när jag jobbat natt?

    Har man  två nätter på raken att jobba så vill det till att man sover ordentligt efter den första natten. Men trooor ni DET går????! Icke. En fyra fem timmars sömn brukar det bli. Inte myckat att hurra för. Stört omöjligt att somna om när man vaknar tidigt. Så man är ju lagomt pigg till kvällen sen. När man ska ut på ett till skift =(

    Är det svårt att sova efter andra natten då, när man inte behöver så mycket sömn när man är ledig sen. Nääääe! Då sover jag minsann som en gråsten tills klockan ringer. Då känner jag att JAG ÖRKER INT!! MÅSTE SOVAAaaa!  Men jag kan ju inte ligga hela dagen då för om jag ska komma tillbaka i sömn rutinen på ledigheten   måste jag upp tid så jag kan somna kl 21.00 på fredagskvällen. Hahaha, vilken trevlig sambo jag är en fredagskväll. Jag tar igen det på lördan.... om jag inte är för trött :-)

    Nu ska det tas en kaffe köpp igen få se om man vaknar till lite.

    Höj!

    Det här är jag!

    Omröstning

    Du som besöker min blogg...har du hund?
     Ja
     Nej
     Har haft
     Tänker skaffa

    Fråga mig

    3 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
      1 2 3 4 5 6
    7 8 9 10 11 12 13
    14 15 16 17 18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29 30
    <<< April 2008 >>>

    Tidigare år

    Sök efter gamla inlägg

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    SUGARWIND´S

    RSS

    Mina besökare idag


    Ovido - Quiz & Flashcards