♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 9 april 2008

Av Camilla - 9 april 2008 22:57

Lilla Pär och Lisa var ute och lekte när Pär plötsligt blev kissnödig och ställde sig för att kissa. Lisa tittade undrande och sa:
- Kissar du genom en slang?
- Ja.. Man kan kissa genom vad som helst nu för tiden, min mamma kissar genom en gammal pälsmössa.

Av Camilla - 9 april 2008 22:53

En amerikansk affärsman träffade en engelsk lord.
- Får jag bjuda på en cigarr?
- Nej tack, sa lorden. Jag har rökt en gång. Det var hemskt och jag gör inte om det.
- Men en drink då?
- Nej tack. Jag drack en sådan en gång. Den smakade förfärligt. Så det gör jag inte om. Men jag kanske i stället får presentera min son här...
- Enda barnet, förmodar jag.

Av Camilla - 9 april 2008 22:39

August hade varit på marknad och köpt en ko. Kon var så fantastiskt grann och mjölkade så bra att han gärna ville ha en kalv efter henne. Sagt och gjort, tjuren beställdes. Men så fort kossan fick se tjuren satte hon sig på ändan. En vecka senare upprepades proceduren med samma resultat, kossan satte sig tvärt på ändan så fort hon fick se tjuren. Grannen Petter, som var på besök frågade:
- Har du köpt den där kon i Värnamo?
- Ja, hur visste du det? undrade August.
- Jo, min kärring är därifrån.

Av Camilla - 9 april 2008 22:38

En man kommer in till doktorn och säger:
- Jag är 108 år och har aldrig varit sjuk tidigare men nu har jag blivit döv på mitt högra öra.
Doktorn tar fram sitt undersökningsinstrument och lyser in i örat, han svarar:
- Det är inte konstigt att du hör så dåligt, du har ju ett stolpiller i örat.
Den gamle mannen säger då:
- Tack doktorn, då vet jag var jag har gjort av min hörapparat!

Av Camilla - 9 april 2008 19:45

Titta på bilden nedan.
Kan du förklara hur det här går till?
Om du tror att vi har fifflat med något, kan du prova att själv rita ut och flytta runt delarna på vanligt papper. Detta är rent magiskt! :o)

Av Camilla - 9 april 2008 19:42

Titta på bilden nedan.
Du ska nu säga FÄRGEN, alltså inte ordet som står där.
Pröva sedan att säga ORDET och inte färgen.

Av Camilla - 9 april 2008 15:40

Har du kraften?
När bilden laddats färdigt kommer du att se ett gäng snurrande cirklar. Du kan med ren tankekraft få dem att snurra åt just det håll du vill. Du kan ta pilarna i mitten till hjälp, det brukar också hjälpa om du ställer tangentbordet på högkant och nynnar signaturen till Magiskt...

Av Camilla - 9 april 2008 15:21

en natt avklarad. Bra med sömn i dag också. Otroligt,så här bra har jag inte sovit sen far och jag var unga ;-)

Nu blir det ytterligare en sen är jag ledig ända tills på lördag natt. Phu.

Vi har då aprilväder som inte går av för hackor.

Snön står som spön i backen(Filip uttryck) när man far hem. Sen när man vaknar på dan är det varmgrader igen.

Stackars små fåglarna är hungriga som sjutton. I morse var det full aktivitet runt fågelbordet. Väldans trevligt tycker jag med dom små krabaterna som far fram och tillbaka. Stora feta domherrar regerade här idag. Och dom sägs ju komma med bud om snö. Så det är väl inte värt att byta till sommardäck än på ett tag.

Nu blir det frukost./höj

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards