♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 10 april 2008

Av Camilla - 10 april 2008 22:14

Av Camilla - 10 april 2008 14:36

Tre nätter avklarade!

Ute skiner solen för fullt! Härligt. Hoppas det håller i sig. Vill ju få lite inspiration till det rediga "plantomsättnings" arbetet som jag har framför mig ;-)

Ska nu ta en uppfriskande promenad med vovven. Han har haft såååå tråkigt när matte har jobbat. Ska försöka lägga in lite lydnadsträning under promenaden. Det brukar fungera fint. Bara lägga in lite kontaktövning och linförighet rätt som det är.

Känns som att det är väldigt nyttigt att överraska honom lite. Han brukar iaf vara jätte duktig och fokuserad. Bra att träna med extra störning. Nya dofter,bilar,cyklister och promenerare.

Ibland kör jag platsliggning utanför affären ;-) Det är störning som heter duga.

Att kunna ligga kvar fast människorna går fram och tillbaka. Och inte nog med det,dom pratar med Bentley också. Talar om vilken fin och duktig hund han är som ligger stilla.

Bentley verkar suga åt sig av berömmet för han gör ingen antydan till att vilja resa sig. Han bara ligger där. Tryggt och bra.

För mig känns det också tryggt att se honom ligga där. För på tävling är platsliggningen det absolut värsta momentet för mig. Att stå och titta på jycken ,som ligger brevid fem andra jyckar, i två minuter som är långa som år, DET är tortyr!

Tänk om han skulle resa sig och gå fram till nån utav dom andra vovvarna. Och kanske lura upp den,kanske det till och med blev slagsmål! Ja det vore  det värsta senariot, om han skulle sabba för nån annan.

För under resterande moment kan vi bara klanta till det för oss själva och det är ju inte hela världen ;-) (fast det han kännts så ibland)



Nu går vi ut. Vovv!



Av Camilla - 10 april 2008 00:20

I går fick jag hem en stor leverans med småplantor. Huj va skoj. Nu är det äntligen säsong för planteriet igen. Bara att sätta igång att omplantera de små plantorna.

Ett bekymmer bara.... först måste jag ha plantjord,sen ska jag leta tag på alla tillbehören som behövs för operationen. Var har jag nu ställt allt? Utspritt över halva Dalsänget som vanligt. Måste få ihop grejerna först sen kan jag börja skola om blommorna.

Jahapp! Börjar väl med att plocka upp och titta på allt som jag har beställt. Var det verkligen sååå mycket? Var i hela friden ska jag göra av allt det där då?

Det är ju inte direkt läge att ha dem ute på balkongen än...

Kommer inte alls ihåg att jag beställde så mycket när jag satt och kollade in sortimentet... men jag har visst lyckats trycka på KÖP knappen fler gånger än vad jag minns ;-)

Hur som helst är det ett kärt besvär det här. Bara det blir klart så man får njuta av den blomstrande prakten ute i tädgården sen.

Petunior ska det vara i alla färger och former. Min absoluta favorit.  Väldigt lättskötta och rikblommande hela sommaren.

Åh vad jag längtar till jag får ställa ut hela prakten på verandan.För när man kan göra det, då vet man säkert att det är sommar i sikte!!!

Höj!

Ps, nästa vår SKA jag ha ett växthus. Om inte förr ;-)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards