♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under april 2008

Av Camilla - 28 april 2008 10:24

Så var jag framme vid ännu en långvecka. Grymt vad tiden går. Hoppas den lugnar sig lite under sommaren för annars är det ju jul igen snart. *fniss*

Nu är det drygt en månad kvar till nästa tävling. Den går av stapeln på hemmaplan. Och utomhus. Bättre eller sämre??

Jag inbillar mig iaf att det går bättre att tävla utomhus. Men det är  inte alls säkert att Bentley håller med om det.

Vi körde lite ställande och apportering igår. Plockade itu ställandet och körde bara att han skulle tvärstanna , lite var som helst, på mitt kommando. Det gick riiiktigt bra faktiskt. Kul!

 Med apporten i munnen så gjorde vi lite ingångar och fritt följ.

Jobbar på att han ska kunna röra sig med apporten i munnen utan att släppa/tugga.

Det fungerade också skapligt. Lite tugg under promenad vid sidan men kanonfint vid ingångarna.

Jag är jättenöjd med att han inte släpper apporten för det har han haft väldigt bråttom att göra förut.

" Vaddå??? Ska jag sitta still med en tjock pinne i munnen utan att vare sig få tugga eller rusa iväg??? Stolliga människa"

Vi jobbar på så gott vi kan.

Tror iaf att jag har bestämt mig nu. Blir det inget första pris nästa gång så skiter jag i LP1 och kliver upp i tvåan istället.

Det är inte så många moment som fattas innan vi är redo för det.

Men vi får väl se. Hinner ändra mig än...

Nu är det dags för en liten tupplur. Natt natt

Av Camilla - 27 april 2008 20:10

Så här ser tv-kvällen ut.

Ni vet väl att det ska vara aromat på popcornen?

Ett kanon tips som jag fick av min bästaste bäste vän för många år sedan.(tack för det)

 Kanon gott!!!!

Av Camilla - 27 april 2008 20:08



Ett nytt grundämne!

Namn = Kvinna.

Beteckning = K.

Upptäckare = Adam.

Förekomst = Förekommer ymnigt i hela världen.

Fysiska egenskaper = Börjar koka för ingenting och fryser utan orsak.

Termisk känslighet = Skör, särskilt i de inre organen.

Kemiska egenskaper = Förenar sig gärna med guld, silver, platina och andra ädla metaller. Suger upp stora mängder dyrbara substanser. Kan explodera plötsligt och utan förvarning. Ej vätskelöslig men uppvisar en stegrad aktivitet vid indränkning i alkohol. Reaktionsmönstret varierar efter tidpunkt på dygnet. Stor fallenhet för växlingar i humör och svartsjuka.

Vanliga användningsområden = Mycket dekorativ, framförallt i sportbilar.
Stark rengöringsförmåga. Effektiv hjälp till vila och avslappning.

Test = Växlar till grön färg vid placering intill exemplar av bättre kvalitet.

Varning = Mycket farlig att handskas med av icke experter. Olagligt att inneha mer än ett exemplar, dock möjligt att förfoga över flera på olika platser under förutsättning att exemplaren inte kommer i kontakt med varandra. Kontakt medför hög explosionsrisk.


Förfalskningar = Några forskare i Sydamerika har upptäckt ett sätt att framställa dem på konstgjord väg. De presenteras vanligen under märkena TRAVELO eller DRAG QUEEN.
Använd endast originalprodukten!

Av Camilla - 27 april 2008 19:59

Jag har sagt det förut men måste säga det igen: HEJA MORA!!!

Vilken fantastisk kör (å körledare;-) Vinner inte dom då blir jag besviken.

Kanske man ska boka en biljett till Dalhalla och se dom live med Robban Wells?

"ju sjukk mi åll najt låååång"

Av Camilla - 27 april 2008 19:46

Vi har gått lös på våran veranda idag. Äntligen är fönstren putsade, både in och utvändigt. Det var gaaaanska nödvändigt. Fönsterputsning är ingenting som hör till favoritsysslorna. Men idag var det riktigt trevligt. Jag tog insidan och sambon utsidan!??

Staketet fick sig också en ordentlig tvättomgång. Det var alldeles grått av nån form av mögel. Uähää va äckligt!

Trägårdsmöblerna är nyskurade liksom golvet. Det blev så frächt och fint. Nu får den riktiga "stannahelasommaren" värmen komma så vi kan sitta där ute tills i höst ;-)

Jag längtar....

Av Camilla - 27 april 2008 09:10


En blind man kommer in på en restaurang och sätter sig. Kyparen, som också är ägaren, kommer och ger den blinde menyn.




Ursäkta herrn, men jag är blind och kan inte läsa menyn. Ge mig bara en odiskad kniv från en tidigare gäst, så luktar jag och beställer från vad det är jag känner. Lite konfunderad går ägaren iväg för att hämta en smutsig kniv. Han kommer tillbaks med den smutsiga kniven han hittat i disken och ger den till den blinde, som sätter den under sin näsa och sniffar djupt. Ahh, precis vad jag vill ha, biff med stekt potatis.




Otroligt! Sa ägaren till sig själv när han gick mot köket. Ägaren talar om vad som just hänt för kocken, som råkar vara ägarens hustru. Den blinde äter sin mat och går. Några dagar senare kommer den blinde tillbaka. Ägaren, lite misstänksam, går fram och ger den blinde menyn igen. Ursäkta mig min herre! Men det är jag, den blinde. Jag är ledsen, men jag kände inte igen Er. Jag skall hämta en smutsig kniv till er. Ägaren går iväg igen för att återkomma med en smutsig kniv till den blinde mannen. Efter ytterligare en djup sniffning säger den blinde: Åh, det luktade sagolikt! Jag tar makaroner med ost och broccoli.




Än en gång går ägaren iväg och misstror den blinde, kanske driver han med honom. Nästa gång han kommer in så ska jag testa honom säger ägaren till sin hustru. Nästa vecka kommer den blinde åter på besök, men den här gången ser ägaren honom komma innan, så han springer in i köket och hämtar en kniv som han ger sin fru. Marie, fort! Gnugga den här mot dina trosor, jag skall ge den till den blinde. Marie gnyr men gör som hon blivit tillsagd och ger sin man kniven.



När sen den blinde kommer in genom dörren står ägaren redan där väntande på sin gäst. God afton, min herre, den här gången kom jag ihåg, så jag har redan en kniv till er. Den blinde tar kniven och sätter den under sin näsa och tar en ordentlig sniff, och säger: Hallå! Inte visste jag att Marie jobbade här!!

Av Camilla - 27 april 2008 09:05

Vad ska man hitta på idag då??

Av Camilla - 26 april 2008 18:30

Dä hä ä hålåkk dä, säger Eddie och visar med handen. Hihi!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards