♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 10 juni 2008

Av Camilla - 10 juni 2008 22:56

Elsemarie som var religiös hade varit tillsammans med sin första kille. Hon tyckte att hon var tvungen att gå till sin lokala präst för att tala om det.

- Min pojkvän följde med mig hem igår kväll, började hon. Var det synd? - Nej inte var det det, sa prästen lugnande.

 - Vi la oss på min säng och kramades och pussades. Var det synd?

- Nej, inte heller det är synd! fortsatte prästen.

- Sen klädde vi av oss nakna och kröp ner i sängen. Är det synd?

 - Nej, nej, sa prästen. Men vad gjorde ni sen?

- Sen kom min mamma in i rummet! sa Elsemarie.

- Det var synd! utbrast prästen.

Av Camilla - 10 juni 2008 22:47

Prästen skulle göra hembesök hos en gumma som hade blivit änka. Dessvärre kände han sina församlingsbor illa, så han gick fel och hamnade hos en tant som hade fått sin cykel stulen.

 När prästen tog i hand och beklagade den stora förlusten svarade tanten:
- Inte var det någon större förlust, för han var gammal och bra dålig. Framtill hängde allt och baktill höll han inte luften. Men det var klart han var bra för pigan att öva sig på..!

Av Camilla - 10 juni 2008 16:29

Nu börjas det igen! Häggen är nerlusad med nå äckliga kokonger som är fulla av små larver!!!

Det ser ut som spunnet socker ungefär. Det slutar med att häggen är helt ren från blad och bara dom otäcka kokongerna är kvar.

Det ser helt spökligt ut ju.

Så har det varit dom senaste åren. Undra just om det är lika i hela Sverige. Och det är bara häggarna som drabbas. Rysaäckligt tycker jag!!!!

Av Camilla - 10 juni 2008 15:07

Så här brukar det se ut när jag är på studsmattan oxå. Tyvärr så tog batteriet slut i kameran preciiiis när Robin skulle fota mig.

Typiskt.....

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards