♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under juni 2008

Av Camilla - 13 juni 2008 12:51

Idas Sommarvisa

Du ska inte tro det blir sommar
ifall inte nå´n sätter fart
på sommarn och gör lite somrigt,
då kommer blommorna snart.
Jag gör så att blommorna blommar,
jag gör hela kohagen grön,
och nu så har sommaren kommit
för jag har just tagit bort snön.

Jag gör mycket vatten i bäcken
så där så det hoppar och far.
Jag gör fullt med svalor som flyger
och myggor som svalorna tar.
Jag gör löven nya på träden
och små fågelbon här och där.
Jag gör himlen vacker om kvällen
för jag gör den alldeles skär.


Och smultron det gör jag åt barna
för det tycker jag dom ska få
och andra små roliga saker
som passar när barna är små.
Och jag gör så roliga ställen
där barna kan springa omkring,
då blir barna fulla med sommar
och bena blir fulla med spring

Av Camilla - 13 juni 2008 10:01

Inte ett dugg klokare!

Sköterskan från vårdcentralen har ringt. Det enda utav proverna som visar nåt avvikande var snabbsänkan. Det var något förhöjd bara.

Halsprovet och körtelfeberprovet visade ingenting !? Inte dom andra testen heller. Men vart sjutton kommer bölden ifån da?????? Har jag fått så in i h-vete med pc fast dom inte vet vad det är????

Jag fattar ingenting. Iallafall blir det Falun i em om det inte har vänt. Det är då ingen skillnad så här långt.........

DRYYYYYGT!

Nu ska jag köra ett mini pass med Bentley. Tävling på söndag ;D

Av Camilla - 12 juni 2008 17:49

Det var minsann en grundlig genomgång jag fick idag! En sköterska och två läkare.

En massa prover togs och doktorerna kliade sig i skallen. Kollade ett antal ggr i halsen och diskuterade igen. Hmmm kan det vara körtelfeber tro???

Till slut kom dom fram till att jag skulle äta en knock out dos penicillin.

Två tabletter på stört sen två till ikväll.  Känner jag mig inte bättre i morgon blir det ev transport till Falun. *suckdubbelsuck* Hoppas verkligen att jag slipper.

Det känns som att det är nog nu....

Ja infektionen lär väl ge sig om jag ska äta SEX ST !!! pc tabletter om dan isället för en som är brukligt.

Nu ska jag bara tat lungt och inte prata eller äta för det gör så jäkla ont .

Måste bli iordning till söndan för då är det tävlingsdax i Borlänge!!!

Hej hej!

Av Camilla - 12 juni 2008 14:23

Nu ska jag göra ett besök hos doktorn igen. Heeeelt otroligt!!

Ska be att få ett klipp kort där nu.

Jag har haft ont i halsen en längre tid . Så ont att jag inte kunnat äta ordentligt. I natt bad jag sköterskan titta i min hals och johoooodå ,på sidan i halsen sitter det en stor BÖLD!!!!!!

Jag tror jag blir helt jäkla stollig snart.

Hoppas dom skär upp skiten så jag blir bra fort som f-n.

På återseende!!!

Av Camilla - 10 juni 2008 22:56

Elsemarie som var religiös hade varit tillsammans med sin första kille. Hon tyckte att hon var tvungen att gå till sin lokala präst för att tala om det.

- Min pojkvän följde med mig hem igår kväll, började hon. Var det synd? - Nej inte var det det, sa prästen lugnande.

 - Vi la oss på min säng och kramades och pussades. Var det synd?

- Nej, inte heller det är synd! fortsatte prästen.

- Sen klädde vi av oss nakna och kröp ner i sängen. Är det synd?

 - Nej, nej, sa prästen. Men vad gjorde ni sen?

- Sen kom min mamma in i rummet! sa Elsemarie.

- Det var synd! utbrast prästen.

Av Camilla - 10 juni 2008 22:47

Prästen skulle göra hembesök hos en gumma som hade blivit änka. Dessvärre kände han sina församlingsbor illa, så han gick fel och hamnade hos en tant som hade fått sin cykel stulen.

 När prästen tog i hand och beklagade den stora förlusten svarade tanten:
- Inte var det någon större förlust, för han var gammal och bra dålig. Framtill hängde allt och baktill höll han inte luften. Men det var klart han var bra för pigan att öva sig på..!

Av Camilla - 10 juni 2008 16:29

Nu börjas det igen! Häggen är nerlusad med nå äckliga kokonger som är fulla av små larver!!!

Det ser ut som spunnet socker ungefär. Det slutar med att häggen är helt ren från blad och bara dom otäcka kokongerna är kvar.

Det ser helt spökligt ut ju.

Så har det varit dom senaste åren. Undra just om det är lika i hela Sverige. Och det är bara häggarna som drabbas. Rysaäckligt tycker jag!!!!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards