♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Camilla - 4 januari 2009 17:34

När Eddie var mindre så kallade han Filip för Tipti.

Filip, som precis hade lärt sig skriva sitt namn höll på att bokstavera i tid och otid. F I L I P lät det allt som oftast. Lillebror var minsan inte sämre utan skulle bokstavera även han.

Så vi försökte....

F sa jag. Äff sa ed. 

I sa jag. ii sa Ed.  

L sa jag. Äll sa ED. 

I sa jag. ii sa Ed

P sa jag. Pe sa Ed.

Jag bokstaverade igen... F I L I P

Eddie bokstaverade äff ii äll ii pe

Vad blir det då ,sa jag.

TIPTI sa Eddie ;O))

Av Camilla - 4 januari 2009 11:52

Jodå,gummi är bra mot fläckar. Jag har provat.

Såg ett tips på äntligen hemma för 100 år sedan. Det var nån städtant där som tipsa om att man kunde använda suddgummi mot svarta fläckar på golvet. Från skor och sånt.

Jo tjena,tänkte jag då men idag fick jag för mig att prova och...jaa det funkade. I allafall på mina golv. Kul med enkla tips som fungerar.

Sådärja...nu ska jag fortsätta fara fram med gummit. Sudd sudd ,gnuggelignugg ;o)))

Av Camilla - 4 januari 2009 09:05

SHIIIIT!!!  Termometern visar nu på -28!!!!  Fy tusan va hemskt!

Inomhus har vi 16. Måste ner å elda.

Som ni förstår så blir det nada utomhus aktiviteter för oss i dga . Huuuuhu!


Sitter nog vid elementet och myser ;D


Har vi köldrekord idag tro?

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards