♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Camilla - 18 februari 2009 20:55

....kommentarer som ni lämnar här i bloggen. :D

Ville bara säga det!!!

Nu ska jag gå och sova,är helt förbi av trötthet. Sov knappt nåt alls idag. Gäääääsp!!


Kram å natti!

Å ännu en gång.....

Av Camilla - 18 februari 2009 15:12

Men naturligtvis måste jag se till att ha en bärbar dator till operationen. Vad ni är smarta tjejer!! *skratt*

Jag tar med kameran oxå ,kanske jag kan få personalen att ta kort under operationen,som jag sen kan lägga ut på bloggen. Hehehe!! Det vore väl nåt?

Nähää inget bra förslag?  Lite för otrevligt kanske :)

Jag tycker att det är intressant med sjukhusfilmer och sånt. Verkliga filmer alltså. Där man får se operationer och sådant. Jag jag blir lika facinerad varje gång. Huuuur kan kirurgerna uträtta allt dom nu kan. Visst är det helt fantastiskt?

Men tänk första gången dom ska utföra en operation. Hjärnkirurgi tex....att dom klarar av det . Då är det inte till att börja darra och svettas i handflatorna när man håller på med sånt.


Tyvärr är det sällan jag får se på sjukhusprogram när sambon är hemma. Han har nämligen skräck för allt vad sjukhus heter. Stackarn!

Ni kan ju tänka er hur han såg ut när han fick komma till akuten när jag hade kristallsjukan.Många tankar hade snurrat i hans huvud under dagen. När jag sen ringde och sa att jag  ev skulle på hjärnröntgen höll han på att tuppa av!

  Kan säga att han såg ut att behöva båren mer än jag när han kom för att hämta mig  :)

"Oj ligger du här...i dina vanliga kläder?? Älskling...jag såg ju framför mig hur du satt halvt avtuppad i en rullstol, iklädd en sjukhus skjorta och fullt av dystra läkare omkring dig!!!"

Så nu när jag ska in på op kommer det att bli jobbigt för honom. Han svimma ju nästan när jag talade om hur det skulle gå till.

Att han har överlevt två förlossningar får ses som en mäktig prestation!!!


Oj vad tiden går...mäste äta lite frulle nu!

Ha det!!!


Av Camilla - 18 februari 2009 01:15

Bråcket var inte så stort men eftersom jag har ont av det så skulle det opereras. Förhoppningsvis inom tre månader. Hon satte även upp mig på återbudslistan så jag kan få komma med kort varsel.

Hon berättade hur operationan skulle gå till. Dom går in från sidan av magen och sen fram till bråcket där dom lägger  ett slags nät  . Sen häftar dom fast nätet på nåt sätt.

Skulle iaf få komma dan före op och sen ligga kvar en till två dagar efter ingreppet. (hur går det då med bloggandet *garv*)

Å jag som trodde att det skulle göras över dagen bara :)

Men det kan allt var skönt att få vara kvar oxå. Så man ser att allt gått bra.

Inte så kul om man måste tillbaka 12 mil dan därpå om nåt går snett.

 Bara som lite kuriosa kan jag då berätta att jag idag har åkt nästan 24 mil för ett läkarbesök som tog 15 minuter.

DET är vården på landet det :)


Gonatt på er!


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards