♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under april 2009

Av Camilla - 22 april 2009 16:30

...hoppar på studsmattor utan nät!! *svettig*


Här kommer en stilstudie på trixkalle!

Av Camilla - 21 april 2009 23:52

....eller är det bara jag som har sirap på sidan :D

Av Camilla - 21 april 2009 14:42

Min arbetskollega har en liten vovve. En trasselsudd på två år.

Hon brukar regelbundet lämna in den på trimmning hos en hundtrimmare

Medans hunden blir trimmad brukar hon passa på att uträtta lite ärenden.

När hon kom tillbaka för att hämta sin nyklippta vovve så sa trimmaren

"Det har hänt en liten olycka här"

"Jaja" tänkte min kollega"dom har väl råkat klippa att litet hack i vovven. Sånt som lätt kan hända"

Men det var liiite värre än så....trimmaren hade klippt av en bit av svansen på hunden!!!!!! Knips!

Blodet hade stått som en sprut rätt ut och dom hade hållt på länge och väl innan dom fick stopp på blodflödet!!

Milda makter,jag trodde inte mina öron när hon berättade!!

Hon sa att det var säkert ett par centimeter som trimmaren hade klippt av!!!

Jag frågade henne om hon inte hade blivit vansinning...men chockad som han vart så sa hon bara att "ja du gjorde det ju inte med flit"

Men för helvete kvinna!!! Jag hade gråtit av raseri! Fatta va ont det måste ha gjort!!!

Det luktade för tusan slakt av vovven när hon fick tillbaka den.

Den lille slarvern hade naturligtvis skit ont efteråt.

Trimmaren ringde senare på kvällen och erbjöd sig att komma med smärttabletter som hon hade till sin stora !!?? hund.Min kollega avböjde!!

Å hon behövde inte betala för den rediga trimmningen heller!

Fy jag mådde illa när hon berättade detta!!

Lille trasselsudden mår iaf bättre nu. En svanssnutt fattigare dock!


Av Camilla - 20 april 2009 11:23

Då är det skönt att elda i pannan. Varmt ska det vara :))

Eld är så vackert att titta på tycker jag. Och att fota...

Av Camilla - 20 april 2009 11:00

Alla som jag talat med som använder spikmattan har bara positivt att säga om den.

Väl värt att prova.... med ständig värk i kropprukan får man ta varje chans till smärtlindring.

Var till massören idag och hon "hittade" en sätesmuskel som gjorde så ont så jag knappt kunde andas när hon masserade den. IIiiihhh!!!

En smärtsam njutning idag mao :D


Nu ska jag sova lite ...det är nämligen dags för oxvecka igen!? Hur fort kan dagarna gå egentligen??


På den här webbsidan beställde jag den berömda spikmattan.

Extrapris var det med :D  Ibland har man tur.



Natti!!

Av Camilla - 19 april 2009 19:15

på tivoli???. Ja det gjorde jag iaf. Lämnade både film och systemkameran hemma. Tog lite foton med mobilen men jag har inte orka lägga in dom på datorn än.

Vi hade i allafall en väldans trevlig dag på nöjesfältet.

Grabbarna njöt i fulla drag. Det var alldeles lagomt åt dom och när dom provat alla barnkaruseller en gång så var dom nöjda med att åka därifrån.

Var in och handlade lite oxå när vi var i stan. Är ju lite större utbud i matbutikerna där än hemma liksom :)

 Nu är jag heeelt slut och vi ska lägga oss isoffan å mysa lite. Väntar på WIPEOUT som börjar kl 20.00 Då får skrattmusklerna jobba lite.

Sällan har jag väl sett ett sånt roligt tv-progam.

Ljudeffekterna och kommentarerna är ju helt underbara.

Gillar ni programmet?


Gokväll på er!!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards