♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under september 2009

Av Camilla - 15 september 2009 22:09

Nejmen är det nån som kan hjälpa en dum stackare?

Hur gör man en fin toppbild med en snirklig och fin text till???

Jag får då inte till det....*dumskalle*

Av Camilla - 14 september 2009 13:22

I går förmiddag för vi till skogs för att plocka lingon! Vilken nostalgi, varken jag eller maken har plockat bär sen vi var tonåringar.

Då plockade man desto mer och sålde bären genast med rätt så god förtjänst.

Utrustade med bärplockare, en skopa tålamod och två hinkar så stegade vi ut i skogen.

Döm om min förvåning när vi alldeles bums hittade matta efter matta med det röda guldet. Till och med småkillarna rycktes med av stundens glädje och plockade bär för fulla muggar :)

Under två timmar (som kändes som en kvart) så dammsög vi, en inte alltför stor yta och fick båda hinkarna överfulla.

Jisses va roligt det var. Åh jag vill ut igen....men då ska det vara kaffekorg med =)

Till och med att rensa alla lingon liter efteråt var trevligt.

Idag ska jag göra lingondricka. *längtar tills jag får ta första glaset*

Vi har alltid tiggt åt oss två 75:or lingondricka av farmor men nu får hon ha sin dricka ifred. Dvs om jag är god till till att få den lika gudomligt god som han brukar få den.

Här kommer receptet ifall att det är fler som blir sugna på ett glas härlig, porlande, frisk lingondricka!!

  

  


Av Camilla - 14 september 2009 10:00

Jag tror jag blir tokig!!! Är det min dator som fått sirap i maskineriet eller är det bloggsidan som har fått spunk???

Tar ju hur lång tid som helst att komma in på bloggsidorna. Gaaah!

Nej det här orkar jag inte med!


Är det lika för er andra bloggare?? Nu lägger jag ner för ett tag :(


Ps Titta gärna in på fotobloggen :)

Av Camilla - 13 september 2009 16:54

Hej på er allihopa.


Jag har skapat en till blogg


Behåller den här bloggen oxå....ett tag till iaf.


Välkommna in till Millis fotoblogg 

Den är ju fortfarande under uppbyggnad men ni får gärna börja kika redan nu :)

Av Camilla - 12 september 2009 08:24

jättekul....då kan ju jag gå in där och se på min statistik att besöken och kommentarerna har gått från upp till ner ,rakt ner!.

Dvs en kraschlandning alltså.Foten i munnen

Dags att sluta blogga kanske.....

Nåväl tiden och orken har ju inte prioriterat bloggandet och jag har inte heller varit nån flitig blogg besökare själv heller på senaste tiden....

Man ska väl inte stirra sig blind på siffrorn och ej heller känna ett tvång att blogga.

Men det är ju så trevligt att få ett gäng kommentarer till det man har skrivit :-)

Det var det det.....nu ska vi göra oss i ordning...Filip ska på 6-års kalas.


Ha det gott!



Av Camilla - 11 september 2009 09:07

Ännu en vacker dag har randats. Gäller att njuta fullt ut nu så man klarar av mörkret och kylan som ligger och ruvar i framtiden....

Igår var vi till klubben och kände oss igenom några moment. Bentley var supertaggad! Han går verkligen bättre när det är svalare i luften. Ska komma ihåg det till nästa sommar (som förmodligen kommer att bli den varmaste på 100 år ;)

Jag och Eddie har haft en lång sovmorgon idag så nu ska vi dra oss ner och fixa en god frulle :)


Ha en toppen fredag mina kära bloggers!!!  

Av Camilla - 9 september 2009 22:29

Efter att ha knasrullat så är det skönt att få riva av sig mot spireabusken.

Värsta bästa längsta kliarbusken =) Det ser så skönt ut när han gnuggar sig mot kvistarna. Kanske man skulle prova på ?   Njaaa jag tror nog att jag nöjer mig med de vassa taggar från spikmattan Tungan ute.  Idag har det blåst full storm här samtidigt som det varit härligt varmt och gott!

Har det blåst hos er med?


Natti natti!

   

    

Av Camilla - 8 september 2009 15:46

                 .



Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards