♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Camilla - 9 mars 2010 08:19

Äntligen börjar man ana att det faktiskt är vår i luften. termometern visade på 8 härliga plusgrader igår.

Dripp dropp från taken och småfåglarna har börjat sjunga en annan melodi  :)

Härliga tider ligger framför oss!

Ett annat tecken på vårens antågande är ju alla plantor som börjar frodas i sålådorna. Åh, jag har riktigt frossat i petuniasådd detta år.

Jag har sparat frön från fjolårets blommor och kastat ut i sålådor.

 Vad jag har hört så kan det vara lite besvärligt att få det att gro då men det var snarare tvärtom. Aldrig nånsin har jag haft en sådan skörd av petunior!  Idags läget har jag skolat om (satt en och en) ca 200 st!!! Fattar ni att jag är lite galen =)

Ett jäkla tidskrävande arbete och inte alls värt besväret om man tänker på vad en planta kostar idag. Määään (Tony Irving) jag tycker ju att det är dubbel utdelning att se prakten sen när jag har drivit upp dem från grunden.

Så nuförtiden delar jag ut Petunior i alla färger till mina nära och kära :)

Släkten börjar fråga redan i Januari om jag ska så nåt till våren .  Sen står jag och jäser av stolthet när blommorna beundras här i sommar :))

I år ska jag även prova att odla majs i växthuset. Gott att grilla i sommar.

Nu så ska jag pyssla om Eddie lite,han har vattkoppor. Får se om Robin klarar sig ifrån det,det är bara han kvar nu. Hoppas han slipper.

Ha det gott alla!!! 

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards