♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 15 april 2010

Av Camilla - 15 april 2010 11:08

En underbar årstid att ha valp på.  Lätt som en plätt att få valpen rumsren när man kan springa ut på gräset utan att behöva frysa rumpan av sig.

inte en enda gång har vi behövt torka nåt inne. Antingen har Sanna gjort ett bra jobb med rumsrenheten eller så är det jag som är en jäkel på att läsa av valpen när han blir nödig   

Det är så kul att se hur lättlärda dom är trots sin unga ålder.

Gizmo har fattat att han ska sitta innan han får sin mat och vi belönar spontana sitt allt vad vi kan :)

Att kampa med en leksak tycker han också är jätte kul. Även där har han förstått att han ska släppa när jag säger tack!!? Underbart.

Försöker även att han ska komma till mig med leksakerna när vi busar ist för att springa sin väg med bytet, belönar med kamp och godis och glada utrop.

Utomhus är han fortfarande lite försiktig än och vill gärna hålla sig runt mina fötter. Utom när pojkarna är med ute då är han hellre med dem och busar   .

Jag har ju varit ledig den här veckan så vi har skyndat långsamt jag och Gizmo.

I helgen ska jag jobba,då ska maken ta hand om både utfodring och rastning....plus att han har två barn att hålla reda på....hehehe han kommer att vara helt slut på söndag em när jag vaknar till sans igen.

Nu ska vi gå och se om vi fått nåt roligt i postlådan.


Bye!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards