♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 1 maj 2010

På en härlig skogstur första maj och fototävling!!

Av Camilla - 1 maj 2010 12:20

HALLÅ!!! Nu är lille Gizmo med i Hundonlines FOTOTÄVLING!!

Bild Nr 6,välkommna att rösta om ni tycker att han är en värdig vinnare :)

Det är så många fina bidrag med. Vi håller tummarna för G2.


Valborgsmässo afton avlöpte utan några större intermezzon. Jag och pojkarna var och såg på fyrverkeriet och maken fick vara hemma och vara valpvakt.

Gizmo hade inte visat nån som helst oro trots att smällandet hördes gott och väl ända hem. Skönt!!

Idag drog vi tills skogs och en härlig långpromenad.




Bergs getter är dom allihopa.  


Filip flyttar på en sten :)  


Tjolahopp  


När man blir trött i de små benen får pappa rycka in.  


Och så till veckans Sockervinds utmaning.

Kampa på tre olika ställen med tre olika föremål.

Vi fixade två av utmaningarna idag. Den sista kommer i morgon.


Filip ställer gärna upp och kampar med sin lille kompis     


  


Vi fortsätter våran vandring

  

Här vid sjön skulle jag kunna ha en sommarstuga.

  

   .

Gizmo håller sig hela tiden i närheten av pojkarna.

  


Plums i ....åkerfåran  

Hah...där stängde vi in busarna!!  

Hoppas ni har haft en fin Valborg och att hundarna har klarat smällandet bra.


Nu ska vi grilla!!


UPPDATERING::

Haha...fick med Robin bort på Åkern för att få den sista kampbilden.

Veckans utmaning utförd :)

      

 
 
lOTTA

lOTTA

1 maj 2010 13:05

skönt att lilla G klarade smällarna bra. Tjejerna här hemma tycker också att det är ok:)
Såg ej kortet på hundsidan, men det kanske dyker upp. När juni var med måste hon kommit 3a, för jag fick den där boken ´hunden i brevlådan häromdagen:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

1 maj 2010 13:54

Vad söt han är, leker runt i leran :P
Min hund klarade smällarna bra, nu på senare år har blivit livrädd för smällare och rymmer då åskan mullrar. I sommras fick jag hämta henne på polisstationen då hon hade stuckit från tomten. Gissa om jag var livrädd!

Men du vad kostade Gizmo? För det är ju inte en sån vanlig ras det där :P

http://www.beatriceswe.blogg.se

 
Sofie & fläckarna

Sofie & fläckarna

1 maj 2010 18:19

Nu har vi röstat på brorsan! Partisk? inte alls ;)
Duktiga ni med uppdragen ska försöka ta tag i redovisningen jag också...!

http://aussiemonster.se

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

1 maj 2010 18:57

Haha bra där! Röstat också förstås.

http://www.sugarwinds.se

 
Helén Deco & Bruno

Helén Deco & Bruno

1 maj 2010 21:57

Du leder!! :)

http://brudec.wordpress.com

 
pillan

pillan

2 maj 2010 09:16

så nu är det gjort ...lycka till !

http://www.pillans.se/wp

 
Marie L

Marie L

2 maj 2010 09:44

Nu har jag röstat, ha en bra söndag!

http://www.123minsida.se/Minos

 
Frida

Frida

2 maj 2010 11:21

Söt bild, självklart har jag varit inne och röstat på killen=)

http://www.tenghede.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards