♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under maj 2010

Av Camilla - 3 maj 2010 13:46

Några kilometer utanför vår by finns ett enormt grustag. En oas för många av oss hundägare. Även cross åkare brukar vistas där :)

Grustaget är hur stort som helst och i för det mesta helt fritt från trafik. Här kan ungar och hundar springa fritt hur länge som helst.

Bra konditions träning för oss också,om man orkar och vill gå uppför sand dynerna.

Jaa, vi är försiktiga med sandhögarna ,vill verkligen inte hamna i en "sandlavin"

Så här ser det ut         



En lite "sjö" finns oxå att tillgå :)  


Här får man ha tungan rätt i mun så man inte dyker på nosen.     


Eddie och Gizmo svävar över stockarna.  


Full fart hit  

 Å full fart dit  


Uppför backen  


Skogstroll     


Plaska är kul     


Idag har vi vägt och avmaskat den lille vasstanden. Vågen visade på 6,5 kg idag.

11 veckor har han hunnit bli,jisses.

Den 19 Juni blir det ev utställnings debut i Borlänge. Jag har ju aldrig någonsin varit i,eller ens knappt utanför en utställnings ring.

Jag har hört mig för om en handler och om hon ska dit och ställa sina vovvar så vänstervarvar hon med min med,visst då Sanna....  

Nu ska jag ringa och får en tid för vaccination.

Ha det gott allesammans!



Av Camilla - 2 maj 2010 14:14

Om jag fattat det rätt så kan man rösta en gång varje dag.

Så jag säger väl bara..."fortsätt rösta om ni gillar bilden :)"

Å så ett stort Tack, till alla som röstat redan.


HÄR hittar ni tävlingen.

Av Camilla - 1 maj 2010 12:20

HALLÅ!!! Nu är lille Gizmo med i Hundonlines FOTOTÄVLING!!

Bild Nr 6,välkommna att rösta om ni tycker att han är en värdig vinnare :)

Det är så många fina bidrag med. Vi håller tummarna för G2.


Valborgsmässo afton avlöpte utan några större intermezzon. Jag och pojkarna var och såg på fyrverkeriet och maken fick vara hemma och vara valpvakt.

Gizmo hade inte visat nån som helst oro trots att smällandet hördes gott och väl ända hem. Skönt!!

Idag drog vi tills skogs och en härlig långpromenad.




Bergs getter är dom allihopa.  


Filip flyttar på en sten :)  


Tjolahopp  


När man blir trött i de små benen får pappa rycka in.  


Och så till veckans Sockervinds utmaning.

Kampa på tre olika ställen med tre olika föremål.

Vi fixade två av utmaningarna idag. Den sista kommer i morgon.


Filip ställer gärna upp och kampar med sin lille kompis     


  


Vi fortsätter våran vandring

  

Här vid sjön skulle jag kunna ha en sommarstuga.

  

   .

Gizmo håller sig hela tiden i närheten av pojkarna.

  


Plums i ....åkerfåran  

Hah...där stängde vi in busarna!!  

Hoppas ni har haft en fin Valborg och att hundarna har klarat smällandet bra.


Nu ska vi grilla!!


UPPDATERING::

Haha...fick med Robin bort på Åkern för att få den sista kampbilden.

Veckans utmaning utförd :)

      

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards