♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Camilla - 14 september 2010 15:46

Idag har Gizmo varit till veterinären på en liten koll. Han har haft halsfluss tidigare och jag ville kolla att den läkt ut ordentligt. Trodde att han var sjuk fortfarande då han betat som värsta kossan plus att han slickat å bitit på allt möjligt. Vilket han inte gjort innan tonsilliten.

Sen har han en kula på en tå. En hårlös hård knuta,som han iofs inte är besvärad av...men man vill ju ha koll på konstiga knölar.Hur som helst så var tonsilliten borta och knölen får han ha så länge det inte händer nåt med den.

"Frisk och kry och en mycket trevlig kille detta" tyckte veterinären.

Jätteduktig var lille Gizmo som lät henne kolla låååångt ner i halsen.

Dagen till ära så blir ju den stora valpkullen 7 månader!

Idag vägde Giz 19,7kg på vettens våg. 54 cm mäter han i manken min fina kille

Ståbild utan assistent går väl inte så lysande....men visst är han stilig =))

  

Här kommer jag med bollen matte  


Alltid på glatt humör och en hög vajande fana  


Här väntar han på kommandot varsågod....inte traska utanför grinden hur som helst  

Är det nån post att bära hem??  

Nya fina halsbandet från Minxdesign. På sidan av namnet är det två döskallar i reflex ;)  

Kolla in humlen...det sägs att mycket kottar på humlen ger en snörik vinter.......oj oj säger jag bara.

    Bäst  att rusta sig med spadar och snöskovlar....å längdskidor.

Å en spark...oj va vi ska motionera i vinter.

Hej hopp...nu ska jag servera köttbullar.


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards