♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 27 september 2010

Av Camilla - 27 september 2010 10:12

....Men det kan ju bli rackarns trevligt endå =)

I helgen har vi varit i Drevdagen och dess härliga fjällomgivningar.

Hade sett framför mig långa å många härliga turer på diverse vandringsleder.

Dom planerna la vi på is.........när vi kom till Särna så var det fullkomligt snökaos.

Med bara sommardäcken på så gick resan därifrån till Drevis väldigt sakta. Sen är det ju uppåt sista biten å vi höll på att köra fast flera gånger. Mitt ute i ingenstans. PHUUU...allt gick bra iaf men vi var helt slut när vi anlände till våra vänners stuga på fredagskvällen.

  

Bamse ,Gizmo och lilla Loppan trivdes tillsammans i snön

  



Ungarna var såklart helt lyriska över snön. Gizmo var helt förskräkt och tvekade en stund innan han hoppade ur bilen ner i det fluffiga vita :)

På väg upp passerade vi denna trevliga plats.....  



Lördagen tillbringade vi med att utforska omgivningarna.

Åkte upp till Nipfjället...eller ja iaf en bit,sen fick vi ge upp pga all snö.

Så här såg det ut...å det blåste storm!!

    

En vidunderlig utsikt var det på söndagen då solen strålade från en klarblå himmel     

For till Norska gränsen  

Pulkaåkning

  

Det var synd att vi inte var bättre rustade för detta väder...på hemvägen tänkte vi besöka Njupeskär...en nationalpark i fjällvärlden.

Tre kilometer ifrån målet tvingades vi vända :(  I en tvär backe med glansis var det bara att inse fakta.....vänd eller vi kör av vägen.

Så kan det gå =)

Hur som helst så är vi iaf super nöjda med våran fjällhelg. Trevligt med miljöombyte.

Vi har myst,ätit gott,druckit gott,sovit gott samt fastnat i en Tullkontroll och gjort alkotest.......Vi fick åka vidare utan vare sig böter eller annat =) 

Igår var vi nöjda med att återvända till ett grönt Björbo....å jag hoppas att det dröjer länge innan snön kommer hit :)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards