♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 29 september 2010

Av Camilla - 29 september 2010 15:28

Mycket är det som ska tränas med en valp. Vistelse i olika miljöer och social träning.

Hantering vid päls och klovård,vardagslydnas etc etc....OCH ensamhetsträning.

Har varit ganska flitig med allt utom....ensamhetsträningen    . Jag VET att den är jätteviktig...men på nåt sätt så har jag haft svårt att ta tag i det. Han är ju så lätt att ha med överallt min lille goding.

Nu som först så har jag börjat lägga krut på detta....å för att se hur hanterar det hela så riggar jag videokameran....hehe!

Första gången vi lämnade honom så ylade han sorgset i en bra stund för att sedan lägga sig och sova.

Andra gången!! lät det ingenting??? Tredje å fjärde.....lite gnäll sen gick han och lade sig....å så har det fortsatt. Jag är mäkta imponerad! Inga grejor har tuggats på heller. Min duktiga plupp! Nu är det såklart inga långa stunder han är ensam....men vi ökar på tiden sakta och försiktigt :)

Lydnadsträningen fungerar också bra....iaf på hemmaplan. Har börjat med apporteringen och han håller apporten i 2 sek...hehe.

Avlämning av leksaker och föremål är han väldigt duktig på nu....tog en massa träning för att få honom dit men nu avlämnar han föremålen i min hand!

Tränar på snabba lägganden och ställanden samt fotgående.

Han är väldigt villig att träna och fattar ganska snabbt vad jag vill.

Snart är ju hela kullen 10 månader och får i och med det debutera i lydnaden....är det någon som är redo??

Inte vi iaf....vi tar det långsamt och tänker sikta på debut i vår :)

Slänger in några bilder som avslutning.

Huj!!

Bästa sovstilen  

Njutare  

Tittar efter husse  

Apport!  

Pointer???  

Finaste Gizmogulen!!  



Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards