♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 17 oktober 2010

Av Camilla - 17 oktober 2010 19:02

Brukar inte vara den som ältar å babblar i tid och otid om mitt tillstånd men nu måsta jag bara få vräka ur mig lite!

Jag har ju som de flesta av er vet vid detta laget fått diagnosen fibromyalgi. I den diagnosen ingår bland annat minnes svårigheter....framförallt handlar det om närminnet. Senaste tiden så har jag varit ganska skrämmande virrig,å då menar jag inte "vardagligt" som de flesta så fint upplyser mig om.

När jag någon gång gett mig på att förklara hur det ligger till med minnet så möts jag oftast av ett litet skratt och ett "ja men jaaaaaaag är ju likadan. Åhhh du är inte ensam, Så har JAG varit jättelänge"

Jaså,det var ju interssant.....så ni vet alltså hur snurrig jag är innan jag ens hunnit berätta??? Wow!

Av det inser jag då den skrämmande sanningen...

Större delen av folket glömmer....

1 sina kortkoder i tid och otid....helt naturligt

2 glömmer att ta ur sitt kort ur kortläsaren

3 glömmer om hunden fått mat eller inte

4 går ut från affären utan varor och/eller plånbok

5 kan inte minnas vart man är på väg ens inne i sitt eget hus

6 minns inte större delen av konversationen man hade innan man lade på telefonluren

7 kan inte längre stava ordentligt

8 glömmer ord

9 minns inte det allra enklaste instruktioner

10 låtetexter som suttit  i ryggmärgen är plötsligt helt väck

11 kommer inte ihåg tidigare berättade saker,som man själv har sagt,

etc etc etc

ja detta kanske inte låter så ovanligt....bortsett från att det upprepas varje varje dag!!

Oftast kommer man ju på vad man sagt eller vad man gjort/hört om man tänker efter en stund....men så är det inte här .

Därför tycker jag att det verkar riktigt läskigt om de flesta därute går omkring och är lika förvirrade som mig.

Du arma värld säger jag bara.

Med anledning av detta jäkla minne och tilltagande dyslexi så blir blogginläggen färre och tyvärr bloggkommentarerna hos er likaså. Jag orkar inte skriva en massa å sen upptäcka att hälften är heltokigt stavat.


Jag läser bloggarna men orkar inte kommentera så ofta som jag vill.....tro för den saken skull inte att jag glömt er :)


Sådär ja nu fick ni ett långt inlägg...utan vare sig hundinfo eller glada tillrop :)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards