♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 14 november 2010

Jahapp...då fick jag lära mig något nytt idag....igen =)

Av Camilla - 14 november 2010 13:34

Dagens utställning i Rättvik var snabbt avklarad. HP och andra bästa hane. Sen var vi klara :)

Kritiken löd:

"Fin hanvalp med bra proportioner,Bra uttryck men slarviga öron (Å här blir Sanna mycket förvånad va ;)

Korrekt bett. Kunde vara lite starkare i sin överlinje. Tillräckliga vinklar.Bra volym.Bra ben och tassar.Rör sig balanserat,men är av och till alltför stolt för sin svans. Lovande päls,behagligt temperament"  Gunilla Skallman.


Där ser man....svansen.....det visste jag inte, att dom inte fick ha en glad och stolt svans?? Å det var inte bara min Aussie som fick den kritiken....å detta med öronen. En hane i juniorkalssen med Helt perfekta öron fick även han "slarviga öron"??

Nåja då vet jag till nästa gång att jag får se till att Gizmo ser lite mer bedrövad ut när han ska vänstervarva ...så inte svansen vajar så väldigt. Hur gör man det om jag får fråga....jag trodde i min enfald att den glada svansen skulle ses som ett tecken på stolthet och glädje i ringen. Men vad begriper väl jag ....jag är ju bara en simpel gröngöling i utställningsringen :)

Bortsett från det så är jag nöjd med kritiken....men lite tråkit var det allt att  tävlingen var klar på två minuter :)

Nu är det iaf färdigsprunget på ett tag,få se sen om det blir nåt mer vänstervarv.

GRATTIS till kullsyster Pippi som (än så länge) blivit BIR i Enköping. Nu väntar vi med spänning på finalresultaten.

Ha det gott!


 
 
Helén D & B

Helén D & B

14 november 2010 14:44

Ja herregud för utställningskritiker! "Slarviga öron" - vad betyder det? HP är väl bra? GRATTIS till det! :)

http://brudec.wordpress.com

 
Sanna Tijah Älva Pippi

Sanna Tijah Älva Pippi

14 november 2010 16:19

Nä men slarviga öron... haha. Om hur en aussie bär sin svans finns inget i rasstandarden om. I Rasens hemland så kuperas den och det är ju det som nämns där. Tror inte domaren ska bry sig om den faktiskt. Det som kan nämnas är väl om den är högt ansatt.
Däremot kan en glad hund med hög svans även slarva med rörelserna, sänker den svansen så koncenterar sig hunden och oftast så flyter rörelserna bättre då. Blir lite mera struttigt med glad hund och glad svans.
Men bättre det än hundarna som kryper fram och inte vill gå på golvet. Det såg jag idag och då var vi i ett ridhus...
Grattis till HP i allafall och kritiken är ju inte så dum.

http://www.sugarwinds.se

 
Maja och Link

Maja och Link

14 november 2010 19:03

Grattis! Den där Skallman verkar som en klurig typ!
Skriver som Sanna, en hund som konsentrera sig mer får en lägre svans (mitt riktmärke i vallningen) vilket gör att man får ett bättre steg! Men jag gillar ju de som har glada svansar och beteenden!!!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

14 november 2010 20:06

Grattis till HP!
Haha, det där med svansen lär väl knappast bli ett problem för oss ;)

http://aussiemonster.se

 
Carolin

Carolin

14 november 2010 20:29

Grattis till HP :) Det var kul att ses!! Men nästa gång vi ses är det väl på lydnadsplanen :D Där kan man ju iaf påverka resultatet!!
// carolin, dizni o spajk

http://www.arrdiz.se

 
Ingen bild

Marie L

15 november 2010 11:47

STORT GRATTIS till HP, fin kritik, OCH till en "stolt/glad svans" :-)!

 
Liza, lotus&Pax

Liza, lotus&Pax

17 november 2010 15:48

Jag har aldrig fått nåt negativt om Lotus svans, trots att den oftast är glad, men hört andra som fått det, så det är väl ännu en sak som är lite godtycklig m utställning!?!? Grattis t fint resultat i alla fall, din hund är ju åtminstone inte för liten, ha ha ;)

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

17 november 2010 21:08

Grattis till fint resultat=)

http://www.tenghede.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards