♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Camilla - 1 december 2010 11:15

Ty fusan! -23 är i det kallaste laget. Klarar inte av att vara ute i den isande kylan. Känns som ansiktet ska ramla av. Gizmo stackarn han fryser nåt hemskt om tassarna så det bli bara korta stunder ute.

För att han inte ska bli alltför understimulerad så kör vi lite olika former av träning inne. Leta till exempel....det är nog det roligaste Gizmo vet. Att leta efter saker och människor. Jättekul att han är så villig :)

Idag körde vi "gömma boll". Lägg märke till "den stolta svansen" =)

För någon vecka sedan så fångade han en pytteliten mus i snön. Vi var ute på åkern å rätt som det var så lade han sig helt stilla med tassarna rakt framåt. Han kollade på mig flera gånger å sen kollade han på sin tass som var halvt täckt av snö. Tyckte det var lite märkligt beteende men jag fattade till slut att det var nånting där.

När jag frågade honom vad han hade där så flyttade han på tassen å där satt en  förskräckt liten  mus!

Den kilade snabbt iväg när Giz tog bort sin tass å Giz bara låg kvar och tittade på mus stackarn när den snabbt som ögat försvann i snön.

Han såg ganska så söt ut där han låg och kollade på sitt "byte" å han gjorde ingen som helst ansats till att anfalla musen heller. Gullvovve!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards