♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Camilla - 14 februari 2011 00:00

Vilken tur att alla utom en av de 11 valparna flyttat.....annars skulle det ha blivit fullt hus i Enköping =)

Tänk vilken tur vi hade som fick just den valpen som passar perfekt i vår familj. Av alla 11 så fick vi just den......Sugarwind´s Tristan.....Gizmo

      

Snart ett helt år har gått sedan vi hämtade hem honom. Ett år av en fantasisk glädje och lycka över våran lilla kompis. Jag säger som jag brukar....solen lyser i mitt hjärta dag och natt sen den lille rackarn kom till oss.

Nu vill jag inte att följande ska låta som äckligt skryt, bara ren och skär glädje och stolthet. Det bubblar och sväller i mitt bröst när jag är tillsammans med Gizmo. Att en hund kan skänka så mycket glädje ....det är helt otroligt.

Glad och öppen mot allt och alla,full av arbetslust och säger aldrig nej till att jobba :)

Självklart är det ibland jobbiga stunder med,som när fibron hindrar mig från det som jag vill göra . Jag vill ju göra roliga och nyttiga saker med Giz varje dag.

De dagar som Gizmo inte får ut sin arbetslust så börjar han att hitta på egna saker.....bära runt på skor ,toarullar lr det som finns till hands...eller så fösöker han på andra sätt att få igång mig =)

Gården vaktar han med liv och lust....här kommer ingen in obevakat. VOFF!

Med barnen är han det ultimata vännen och låter dom tålmodigt gosa med honom även om det kan bli lite väl mycket ibland.

Att hantera Gizmo vid övriga tillfällen är heller inte det några problem. Borstning,trimmnig och kloklippning går fint. Tandvisning och övrig genomkänning går också bra. Lugn och tålmodig är han.

Ute vill han gärna vara och vägrar helt att komma in så länge det finns en familje medlem ute på gården.

Hur går det med träningen då? Jodå....det går bra det med.....så länge vi är själva ,han har väldigt lätt för att tappa fokus och vill gärna ha koll på vad som sker runtomkring. Vi får jobba mycket med det =) Känner att jag vill blir redo för vår första lydnadstävling.....*men gud vad säger jag* som kommer att ske i vår/sommar. Phu!

Ja det finns hur mycket som helst att skriva om denna underbara hund men det skulle ta hela dagen :)

Vikten ligger nu på 21 kg och mankhöjden på 55 cm ungefär.

I sommar kommer det att bli en kullkamp ´...kull 1 vs kull 2 Fattar ni hur kul DET kommer att bli......längtar redan. Ska bli så roligt att få se alla SW hundarna med mattar och hussar "live"

Men tills dess.....GRATTIS ALLA VACKRA SOCKERVINDAR PÅ ETTÅRSDAGEN!!!!


Ganska lik Cash =)

    

    

        







Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards