♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 2 mars 2011

Av Camilla - 2 mars 2011 08:51

Igår var det ridhusträning igen. Denna gång var det många ekipage där vilket naturligtvis innebar massor av störning för Gizmo. Lite väl mycket kanske =)

Oj oj vad han lät.....som en ringsignal......och inte alls intresserad av matte.

Med de goda råden som jag fått av er så satte vi iaf igång med träningen.

Vi höll oss på kanten och la inte så mycket vikt på alla moment utan gjorde som en klok person sa......gör det som han kan bäst och ha roligt däremellan. Körde korta pass.....ff och inkall vilket han kan bäst av momenten.  Han släppte fokus från mig (vilket var måånga gånger) men så fort han kollade på mig (utan att ljuda) så blev det belöning.

Kännde mig väldigt stressad först av hans ljud och ofokus,men sen ,när jag fatta att jag måste sänka kraven på honom så gick det bra.

Inte rätt av mig att han ska klara svåra moment med så mycket störning när han är inte är van. Det får vi bygga upp sen när han känner sig trygg i omgivningen av lekande och skällande hundar.

Summan av det hela.....tävlingsdebuten kändes långt borta igår....men sen hör jag några bevingade ord i mitt huvud "det är inte medvinden som får draken att flyga"

=)

Vi får jobba på och jag hoppas att snön försvinner snart så man kan träffas och träna i grupp.....däremellan jobbar vi på finlir och stadga....utan ljud ;)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards