♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 16 oktober 2011

Av Camilla - 16 oktober 2011 08:16

Igår var vi iväg till Borlänge och tävlade. Nervositeten var som vanligt stor och jag tror att jag smittar av mig på Gizmo :/

Vi har jobbat mycket med hans ljudande och på slutet har det gått riktigt bra.....så därför kändes det sådär när han pep sig igenom hela platsliggningen igår. 8 i betyg där kommentaren var "gnäll"

I övriga moment var det också något pip

Tandvisning 10. Där fick vi 7,5 i betyg först?? Då domaren ville tala med mig efteråt så fick jag såklart lov att ifrågasätta detta då Gizmo satt helt stilla på visningen.

"Men det var väl väldigt mycket stök" sa domaren.....som blandat ihop Giz med rottweilern innan som stökade en massa. Efter det ändrades betyget till en 10! =)

Pip i linförigheten och en mycket okoncentrerad sträcka (förbi pupliken) gav en 7: på linförigheten.

Läggandet...fint en 9:a...(ngt sent)

Inkallande 10

Ställande 9,5 (pip)

Apportering 7 (förare lägger in apporten ;)

Hopp ö hinder 9,5 (ngt snett sättande)

Helhet 8

Summa: 172 poäng. Det blev dessutom klassvinst(11 startande) och LP1!! Hurra!! :)


Nu lämnar vi klass ett och satsar på spår en tid framöver.....OCH träna massor på att få bort pipandet. Rackarns ljud säger jag!


Jäkligt stolt är jag iaf att Giz på sin fjärde tävling fixar LP.

VI fixar det.....jag fixar det....lilla jag som är så liten och orutinerad i tävlings sammanhang....åhhhh det käns skönt i hjärtat. Ett kvitto på att man kan...VI kan . Jag och Gizmo....Gizmo och jag   


En liten tid har förflutit mellan dessa bilder ;)

   

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards