♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Camilla - 12 maj 2012 14:11

I morse gick färden till Borlänge för ännu en start i Appell spår. Spöregn och ynka 4 grader....

Väl på plats drog jag startnummer 1 =) Ut till spåret och där möttes jag av mitt spår...som var ett skogsspår! Hjälp...vi har spårat väldigt lite i skogen. Äh lita på hunden hörde jag inne i huvudet...nu kör vi.

Påsläppet blev lite struligt men han jobbade upp sig jättebra så alla apporter med in!! Vi var för övrigt ensamma om att finna alla pinnar (av 6 ekipage)

Betyg där blev således 9- 8,5

Budföringen gick åt pipan däremot,precis när jag gav kommandot march,så kollade han på domargruppen som stog nästan på mig så han sprang såklart i full fart dit. Kallade in och gjorde omskick ja då rusade han efter en fågel åt andra hållet! Tredje gången sprag han fint till mottagaren,ställde sig brevid och återvände fint till mig på hans kommando.

Betyg 0

Sen kom den fasansfulla platsen.....som vi jobbat så hårt med. Ska jag köra eller inte?? Äh vi kör...å vilken TUR att jag gjorde det.

Alla ni som jobbat med pip och oro förstår till 100 % hur det kändes när jag stog därute,30 meter bort och hunden ligger tryggt och stilla med hakan i backen HELT TYST!!!!!

Åhhh jag kunde ha gråtit av lycka!!

Betyget där blev 9-9 då han var lite för snabb ner och lade sig innan mitt kommando.


Resten av lydnaden var i segaste laget men jag är djupt imponerad av att Gizmo utförde alla moment för planen var ett enda stort lerhål!!! Klafs klafs..ett rent under att ingen halkade omkull.

Vi hade iaf domarnas fulla sympatier och dom drog nog inte så hårt på dåliga sättanden som dem skulle ha gjort på en torr och fin plan :)


Fritt följ 6-6,5

Framförgående 8-8

Läggande 6,5-6,5

Inkallande 9-9

Apportering 6-6,5

Hopp 9-10


Summa blev 241,25  och därmed uppflytt och en andra placering!!

Vi var två som lyckades bli upplyttade i dagens tävling. Hurra!!!


Nu får vi börja träna lungt och långsamt inför lägreklass =)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards