♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

Min pärla! Min klubbmästare =)

Av Camilla - 27 maj 2012 18:26

Idag har vi haft klubbmästerskap i bruks(spår) på vår klubb.

Tre tappra och "färska "ekipage möttes för att göra upp om titeln Klubbmästare.

Några av momenten var nya för oss men jag tänkte att vi vi kör ändå. Ett KM är ju ett utmärkt tillfälle att träna på.


I stekande hetta drog vi till skogs för att gå ett 650 meter långt kruttortt spår.

5 apporter + slut skulle vi finna.

Vi började med ett spårupptag,vilket vi aldrig tränat på innan. han följde spåret åt rätt håll först men valde sedan att vända och bakspåra (vilket dem andra två ekipagen också gjorde)

Betyg 6


Väl på spåret så gick det bra ett tag sen tappade han bort sig men lyckades jobba tillbaka till spåret. Tuff tuff.....pinne efter pinne efter pinne plockades upp. Hela fem stycken OCH slutapporten!! Matte tjoade så hela Dalarna hörde =)

(Även denna gång var det bara Giz som fann alla apporter  


Platsliggningen jaa inte ett pip denna gång heller!! Lungt och fint låg han 3 minuter.


Budföring på 100 meter.....full pott. 


Fritt följ 7 (sneda sitt)


Framförgående 8 (stretar)


Läggande 9 (sen)

Inkallande 10


Ställande 8,5 (tar steg)


Metallapport (aldrig gjort) 0 En rekorderlig tjyvstart i full fart....han tog iaf apporten och återvände :)


Hopp sitt hopp 9 (långt ifrån) Han satte sig nästan i knät på domaren på sidan av hindren MEN hoppade tillbaka!! "Det trodde jag aldrig" sa domaren.


Som avslutning körde vi uppletande av två föremål i en ruta 50*25 meter. Detta har vi gjort en gång i höstas.


Inga problem tyckte Gizmo som hämtade föremålen inom tre minuter =)

Betyg 8 (tappade föremål vid avlämning)


Efter en rafflande poängräkning slutade jag på en andra placering. Jag blev jättesnopen för innan hade den tidigare Klubbmästaren sagt att vi med all säkerhet hade vunnit. Nåja supernöjd med vår insats idag så for vi hem....stressigt som 17 för maken skulle få lov att ha bilen.

Väl hemma kollade jag igenom betygen en gång till och upptäcker att ett betyg saknades!!!

Slängde mig på telefonen och ringde dem som var kvar på klubben.

"Hmmm stämmer detta att jag sakar betyg i uppletande?"....Skickade en bild på protokollet och efter en stund ringde Klubbmästaren och sa GRATTIS det ÄR ni som är klubbmästare!!!! Så med betygen från uppletandet så klarade vi vi marginalen och blev då:

Klubbmästare i bruks 2012!!!

 

Jag känner mig så stolt och glad....äntligen kan jag känna att JAG kan. Jag kan ju träna min hund till framgångar....(Med massor av stöttning och peppning från mina klubbkompisar och övriga hundvänner) underbar känsla.

Skönt var det också att jag inte var speciellt nervös. Kanske det börjar på att släppa nu. Jag hoppas det.


Tusen tack till alla inblandade som var med och förgyllde våran dag på vårat mästerskap.

Grattis till Lena och Narva till andra placeringen och Maria och Vilya till tredje placeringen!


Tack till Jeanette som gjorde det möjligt för oss att genomföra tävlingen och Tack Till den alltid leende domaren Gunnar!!



Jag älskar min hund. Du och jag Gizmo....du och jag  


 

 



 
 
Sofie

Sofie

27 maj 2012 21:02

Såklart du kan! Det har jag ju sagt hela tiden :)
Så himla roligt, skönt och underbart att ni hittat tillbaka, bästa känslan!

http://aussiemonster.wordpress.com

Camilla

28 maj 2012 09:43

Naww...med supportrar som dig Sofie så klarar man allt :)
Japp bästa bästa känslan!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards