♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 2 juni 2012

Av Camilla - 2 juni 2012 13:28

Ja då har vi debuterat i lydnasklass två. Resultatet var inte direkt lysande MEN den här gången gläds jag åt känslan efter tävlingen. Vi lyckades inte riktigt idag men ........för första gången känner jag mig inte ett dugg "sämst i världen". ?!

En fantastisk känsla för mig och mitt värdelösa självförtroende,som alltid tycker att alla andra är bäst och att når inte jag ett förstapris är jag sämst!

Jesus,vilket tänk...jag VET =)

Så ni kan ju förstå att även denna tävling känns som en slags seger. Man får faktiskt "misslyckas" Inte helt självklar för sådana som mig,men nu vet jag ju att vi kan....både lyckas och "misslyckas" *glad*


Plasliggningen idag gick åt skogen . Hunden som låg brevid gläfste och gick upp,strosade runt och nosade lite förstrött. Detta blev för mycket för Gizmo som reste sig och sakta smög sig fram till mig.

Där och då kändes det jäkligt surt faktiskt,ingen chans till ett första pris om man inte skulle få 10or på resten då :)

Vi körde iaf hela programmet men han var väldigt okoncentrerad och på FF trodde han nog att det skulle bli framförgående för OJ vad han drog iväg.

Resten gick väl sådär......på fjärren gick det dåligt för alla . Mycket nosande och alla fick ge många DK (Någon måste ha prepererat planen ;)

Tyckte att han gjorde fint i från sig på apportering och hopp men där drog domaren hela 2 poäng för lite sneda sitt vi avslut? Hårt tycker jag om dom utför momentet bra.


Dagens gladaste var iaf vinnaren i klass två och jag tror att vi alla hade en tår i ögat efter detta ekipages insats!! Det var första tävlingen för dem efter att tollaren opererats och rehabiliterats efter ett gigantiskt diskbråck.

Glädje och attityd genom hela programmet....en solklar vinnare och dessuto LP2.

Wiho...det var underbart att se! Vilken seger!


Nu ska jag minsann lägga mig under täcket och tina upp lite. Vindarna var inte nådiga på oss idag. BURR!!!!!


Här har ni resultatet =)

 

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards