♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 5 augusti 2012

Av Camilla - 5 augusti 2012 17:22

....gick det äntligen hela vägen!! En lugn och fin platsliggning där alla 7 hundarna låg tiden ut!

Åhh så nervös jag var innan tiden var ute ;) Lyckan var stor när jag efter tre timmar  minuter fick återgå till en liggande hund!

"Nu får det gå hur det vill med resten" var min första tanke......vi har redan vunnit en seger iom med detta.

Nåväl,ut och värma upp inför resten av programmet....startade som nr 6.

Den här gången band jag upp Gizmo och stod ca fem meter ifrån honom och tittade på när de övriga tävlade. En ny ide som jag ville testa då jag märkt att han jobbat så mycket bättre på träning när han först fått sitta uppbunden medans jag har kommenderat mina kompisar.

En ide som visade sig vara otroligt bra!! Fullt fokus från första stund! Han ,som sista tiden gått så dåligt och segt i programmet , var nu  supertaggad. (En aning för mycket kanske så vi fick nerddrag för startgnäll;)

Domaren för dagen är en hård rackare och håller hårt i betygsblocket. (Inte bara min åsikt ;)

Efter FF som kändes jättebra så flöt det på fint,tyvärr var jag inte tydlig nog vid framföringen under läggandet så Gizmo kom på lite på efterkälken och gjorde ett något segt ligg.

Inkallande 10 P

Rutan och apportering fick vi avdrag för startgnäll och i fjärren tappade han fokus och det blev två DK och sega skiften.

Men känslan.....åhhhhh känslan när jag klev av planen!! Wohooo!!! SÅ vill jag att det ska kännas  på varje tävling!!

När det sedan visade sig att vi blev klassvinnare på 174 P då blev det fuktigt i ögonen kan jag säga.

Otroligt glad även för mina klubbkompisar som tävlade idag...för några var det även debut i lydnad. ALLA gjorde så bra i från sig så jag tror alla deltagare hamnade i nåt slags euforirus   

Emma med lillebror Ayo gjorde en suverän insats med nior och tior i betyg!! Tyvärr även några nollor men dem är borta på nästa tävling ;)


GRATTIS ropar vi till Jeanette med Donax som blev KM mästare och GRATTIS till Sofia och Doris som blev tvåa! Grattis till oss som blev trea :))

Vilken dag!


Resultatet:

 


Igår var vi till Borlänge BK och gjorde MT på Gizmo.

Det gick som jag hade förväntat mig. Han är en jäkel på att leka med allt och alla MEN läskiga pappfigurer och skramlande trummor i skogen.......näää huuu så läskigt.

Resultatet blev iaf godkänd på 358 poäng!!

Exteriören gör vi förmodligen i slutet av månaden.


Resultatet:

 


Och en bild på vinnaren :

 

Tjolahej tjolahopp....en sån helg vi haft!!!






Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards