♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51

Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår.
Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter!
Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen ?
Java fick ett spår där jag gömt några av apporterna under omkullfallna träd. Tss det var väl inget tyckte hon.
Lite svårare blev det då jag kom ut på en skogsväg och följde den en bit.
Nää tänkte Java...ÖVER vägen ska vi....ÖVER!!
Men efter en stund tog hon sig samman...kopplade på nos och hjärna å Tjoff iväg....alla pinnar hittade!

Humle började med att plocka upp en skinnbit en bit in i spåret?? Va fan?
Men jodå....det var Lena som tappat den...så där blev d extra poäng ?
Vidare iväg på spåret som gick mot en järnväg och brevid ett tag å så ut i skogen igen. Han kom av spåret ett par gånger men hittade tillbaka ganska direkt.
Lena hade lagt ut lite annorlunda pinnar åt oss....en delad skogspinne å nån var det tyg runt osv...kul! Han plockade upp alla....utom en...å det var en skogspinne.....Dags att träna på dem med .
Riktigt nöjda med dagens spårövningar.
Avslutade med fys över stock och sten.
Två riesen å två aussiesar. ..som aldrig vart tillsammans i flock....härligt att se hur var å en skötte sitt å inte hade en tanke på att bråka.
Solen kikade fram emellanåt å det var en sådär ljuvlig skogsdag som man vill ha varje gång ?
Tack för idag!!

Tidigare månad - Senare månad

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016
>>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards