♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under juni 2011

Av Camilla - 29 juni 2011 21:16

Nu på kvällskvisten har vi debuterat i lydnadsklass ett! I en gassande sol och nerverna på utsidan äntrade vi lydnadsplanen.

Platsliggningen som inleder tävlingen började mindre bra. Gizmo låg brevid en Cane Corsohane. För er som inte vet så är det en gigantisk och kraftfull hund.

Direkt när vi ställ upposs mot hundarna så reser sig den jättelika hanen å går på stela ben fram till Gizmo som självklart svarar med att resa sig upp. Blev det spänt??? Ja något. När jag ser hur hanen spänner sig över Gizmo och morrar så trodde jag att det var kört..... dom gjorde några kullerbyttor innan ägaren till Corson fick tag på honom och tog honom därifrån.

Helvete va rädd jag blev! Trodde aldrig att Giz skulle klara platsliggningen efter det.....men det gjorde han!!! Min fina lilla fläck....låg kvar trots att sheltien brevid honom gick upp....å trots att han var berörd av påhoppet så låg han hela tiden ut   Dock fick vi två poängs avdrag för att han gnällde......men det spelar ingen roll! Att han låg kvar efter den inledningen gjorde mig så stolt. Där och då kände jag att det spelar ingen roll hur det går nu,för han har gjort en enorm insats i och med detta :) 

Hursom helst, tävlande fortsatte å vi gick in och å gjorde vårt bästa i hettan,vilket resulterade i ...176,5 poäng!!!! Alltså ett första pris och en andra placering av 8 startande! Jag är tok stolt å glad !!!! Tjohooo....vilken tur att jag vågade =)

Roligt var det också att Uppfödar Sanna och "med sikte på tian Maja" var där och kollade på vår debut........UTAN att tala om för mig att de skulle dit och tävla agility    

Ja det var nog lika bra att jag inte visste om det för då hade pressen knäckt det sista av mina nerver....hahaha :)

NU ska jag ta och slappna av lite....känns som det var ett tag sen jag gjorde det!

Hoppas det går bra för Sockervindarna på agilityn också!


   Kolla helhetsbetyget!!!! 10 härliga poäng....DEM är jag extra mallig över....sådeså ;)

Av Camilla - 11 juni 2011 14:23

Ja nu ligger ju filmerna ....hur 17 ändrar man??? Ni får väl ställa datorn på sidan då....haha

Har ju tänkt så länge att nu jäklar ska jag filma ett träningspass......meeeen så blir det aldrig av....förrens NU =)

Filip fick ställa upp som filmare och så har ser det ut.


 
 


 
 



 



Finns väl grejer att slipa på...men överlag så känns det väldigt bra. Pigg å villig på träning i alla lägen och har en härlig attityd.  Platsliggningen känns bättre å bättre och sista träningspasset på klubben låg han hela tiden ut...UTAN ljud....hurra hurra =)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards