♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Fy skäms!

Av Camilla - 19 april 2013 08:38

Ja rubriken är riktad till mig själv! Fy skäms på mig verkligen.....varför då? Mycket har hänt/händer runt omkring hela tiden som får mig att inse vilken gnällkärring jag varit på slutet :/

Jag ,som i det stora hela inte har ett jäkla skit att gnälla om igentligen! Allt jag kan önska har jag och lite till,ändå kan jag inte låta bli att gnälla på ex...vädret...VAD kan jag göra åt DET? Ska jag inte vara glad att jag kan kliva ur sängen själv och kan titta ut och se vad det är för väder??

Gnäller på min värk å allt  vad det innebär. Herregud....sluta....jag kan faktiskt klara mig själv och jag kan tom jobba!

Jag trätar på mina barn som drar omkring leksaker och leker högljudda lekar. Tänk om de inte KUNDE leka???

Tom hunden gnäller jag på för att han har lätt till att ljuda när vi tränar....jaha...det är väl inte hela världen?? Han är ju frisk! Frisk och glad och ljudlig.

Pengar är väl med ett källa till evigt gnäll...man vill alltid ha mer....men jösses jag har ju allt jag behöver. En familj som jag älskar och som älskar mig! Jag har mat på bordet och tak över huvudet....ja jag har tom ett jobb att gå till!!

Nä fy så mycket onödigt gnäll man håller på med :(

Skärpning!


Sådär...skönt att få skriva av sig lite....känns redan bättre =)


Jag ska verkligen bättra mig och ta vara på dagarna som går utan att irritera mig på saker som jag inte rår över!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards