♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 11 maj 2013

Start i lägre klass spår !

Av Camilla - 11 maj 2013 14:29

Då Gizmo visat sig bli mer och mer berörd av skott så tänkte jag strunta i att tävla iadg. Klokt nog så tänkte jag om......Nu kör vi en träningstävling tänkte jag ist. Vi avstår platsen med skott samt budföringen!

Sagt och gjort...dagens mål...gå inte vilse i skogen och ha gärna alla 8 apporter med in. Med den inställningen så kan jag med handen på hjärtat säga att jag inte var speciellt nervös. Skön känsla vill jag mena =)


Tävlingen började med skottmomenten och det var bra för oss....då hann han släppa det tills vi var tillbaka igen.

Ut i skogen och börja spåra då. Sjävla uppletandet var lite tveksamt och jag trodde nästan inte att han skulle hitta spåret men plötsligt blev det ett jäkla drag i linan och det stod inte på så var första pinnen hittad! HURRA vi var på rätt spår =)

Vidare gick spåret genom täta granar ,över porlande bäckar (fyra st) och genom ett stort stenröse....pinne efter pinne efter pinne hittades!!

Jamen ni fattar? När man tror att NäÄÄ HÄR KAN inte spåret gå.....å så gör det det!


Vi tog oss runt på 17 minuter och jag grät nästan av glädje när vi hittade slut pinnen...åhhhh Lycka!!

Vi hade klarat det vi kom för idag...full pott i spåret.

Av 7 ekipage var vi fyra som kom runt och tre stycken av dem hade alla pinnar med sig.


Glad som en lärka åkte jag tillbaka för att köra lydnaden. Det får gå hur fan det vill med den tänkte jag...jag kommer att vara lika glad i alla fall.


Appellplanen var som vanligt dryyypande våt på sina ställen och det uppskattar inte min hund det minsta. Förvåningen var därför stor när jag på linförigheten märkte att han satte sig i alla halter. Wow! Mycket bra känsla där!

Framförgåendet också väldigt bra men där ville han inte sätta sig snabbt nog på slutet plus att han vände upp en aning mot mig vid halten.


Läggande.....som väntat segt men

Inkallande bra fart men segt sättande

Krypet.....han kröp skapligt tills det var typ 2 cm kvar....då satte han sig.

Apportering.....segt som sirap in och han stannade och såg sig storögt omkring innan han kom och satte sig ...snett och sakta.

Hoppet blev det DK  (sitt) och islag


Summa summarum GODKÄNDA med 395 p ( 420 behövs för uppflytt)


Med tanke på hög kofficient på de moment vi avstod samt nollade så är jag så otroligt nöjd!


100 små solar lyser i hjärtat och jag tror knapp jag hade varit gladare om vi vunnit!

10-10 på spåret och 9-9,5 på linförigheten DET lever jag på väldigt länge =)


Här är resultatet!


   

 
 
Carolin

Carolin

12 maj 2013 05:46

Grattis!!!

http://www.arrdiz.se

Camilla

12 maj 2013 16:08

Tack Carolin! Grattis till dig med =)

 
Sofie

Sofie

12 maj 2013 22:39

Grattis igen Camilla! Du vet att jag tycker att ni är grymma <3

http://aussiemonster.wordpress.com

Camilla

13 maj 2013 18:24

Tack Sofie

 
Marie

Marie

13 maj 2013 05:04

Grattis va kul :-)

http://www.123minsida.se/Minos

Camilla

13 maj 2013 18:26

Tackar ^^

 
Marie

Marie

13 maj 2013 12:58

Trist med skoptten dock! Har det hänt något? Hoppas det löser sig!
Kram till Giz och dig :-)

http://www.123minsida.se/Minos

Camilla

13 maj 2013 18:26

Nej vad jag vet har det inte hänt nåt speciellt. Han har ju alltid vart känslig för ljud.
Nu backar vi helt och börjar om från början.

Kram till er med =)

 
Ingen bild

Sanna

14 maj 2013 14:45

Ett kryp på det där så är ni uppflyttade!! Grattis till en fin tävling, jag måste säga att jag vet vad du menar med känslan i spåret:-D

Camilla

17 maj 2013 08:06

Tack Sanna!

Jag vi ska hårdträna på krypet nu =)

Känslan efter spåret....ja den kommer att sitta kvar länge :D

 
Helén

Helén

17 maj 2013 12:52

Meh! Jag trodde jag hade grattat dig, men tydligen inte... :/ Ok: GRATTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!!!!!!!!!

Åh vad kul!! Bra jobbat!!! :D

http://www.brudec.tempore.se

 
Ingen bild

Sina o Trolla

17 maj 2013 15:06

Grattis ! Bra gjort. på´t igen ;=))

 
Mari

Mari

18 maj 2013 21:16

Congratulations!

http://marin.loukku.net

 
Inger

Inger

16 juni 2013 22:29

Ha en skön sommar, Camilla!

kram Inger

http://www.snartmormor.bloggagratis.se

Camilla

23 juni 2013 20:41

Tack detsamma Inger!
Vi hoppas på sol och bad =)
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards