♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under juni 2013

Av Camilla - 27 juni 2013 22:07

Ja det kan man undra efter dagens tävling =)

Med en massa dåliga platsliggningar i bagaget så var jag väldigt nervös inför kvällens tävling....skulle Gizmo orka ligga? Skukle nån annan hund resa sig och "dra upp" honom? Ska jag lägga honom överhuvudtaget?


Jag valde i af att köra fullt.....i samma stund som vi skulle lägga så började det att skjutas på skjutbanan en bit bort. Men Toppen liksom....Giz som är skottberörd och allt. Hur som helst så låg han hela tiden ut iaf trots att han tyckte det var obehagligt och han rörde på sig lite.

Hunde längst bort låg ocg rullade sig på rygg medst hela platsliggningen men det såg nte Giz som tur var =)


En hel  seger vunnen efteråt då vi fick betyget nio!!


Då det äntligen blev våran tur att köra resten av programmet så kände jag att....nu jäklar...jag har "hunden med mig!! Taggad med en skön attityd.


Moment efter moment kändes riktigt bra och han .......lyssna nu.....GAV INTE ETT LJUD IFRÅN SIG under momenten!!!! Wohoooo!!!


När vi var klara så ville domaren säga ett par ord till var och en av de tävlande.

till mig sade han..." DU!! Vilket härligt ekipage......en sådan glädje och attityd!! Du är jätteglad å HUNDEN är jätteglad...det är SÅNT jag vill se! Du får höga poäng av mig och helheten kan inte bli annat än en 10! Mycket bra jobbat!"


Tårarna vällde upp i mina ögon.......alltså....förstå den känslan! Som vi har jobbat med både pip och ena med det tredje!

Jag finner inga ord för detta! Total eufori!

När det sedan blev prisutdelning och vi stod som vinnare.....så härligt....även där fick vi återigen beröm av domaren. "Härligt att se" avslutade han. =)


Här är poängen.

 


Stort GRATTIS till övriga klubbekipage som gjorde bra ifrån sig!!

Emma och Ayo

Kari och Lakrits

Maria och Flippa

Annelie och Balva

Maria och .......schäfertiken som jag glömt namnet på =)


Ps...till er som inte är så insatta så är 200 maxpoäng :)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards