♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under november 2011

Av Camilla - 10 november 2011 13:33

Äntligen har jag fått en   ny gateway så jag kan surfa ut och blogga =)

ILördags var vi ut och debuterade i spår. Sjukt nevös var jag,som aldrig tävlat spår innan. Blä tänkte jag....aldrig mer tävling. (Det gick över) 

Kl 8 drog vi till skogs och lade våra spår. Gizmo spårade kalas fint och hittade alla tre apporterna. Fullt betyg där 10-10

Gissa om jag var glad? Det var ju spåret jag var mest nervös för : )

Åter till klubbstugan för platsliggning......som gick åt pipan. Giz reste sig direkt och gick till mig.

På budföringen sprag han till mottagaren i full fart men på vägen tillbaka stannade han upp,nosade  och åt något som låg på backen innan han sprang tillbaka till mig.

Resten av lydnaden var lågvatten kan jag säga!

Bara flas och trams. Låste sig mot publiken och hundarna där och var totalt okoncentrerad. Dåliga betyg å nerdrag för pip.

Blev både förvånad och glad när prisutdelningen var och vi i allafall blev godkända =)

190,5 blev slutbetyget.

Det var hur kul som helst att tävla spår å jag längtar till våren tills vi ska ut igen. Under tiden bygger vi upp en stabilare grund att vila oss på :)

Idag har vi varit med Eddie och hans klass till vår fina Mulleskog. Var även med förra gången och det uppskattades mycket,både av små och stora.....för att inte tala om själva hunden.

"Ska vi leka kurragömma med Gizmo?" tjoade barnen i ett kör. Jodå...självklart....ungarna gömde sig å Gizmo letade...om å om igen :)

Jätteroligt att se hur både barnen och hunden trivdes.

Dagens insats var nog ändå,när ett av barnen,som är väldigt reserverad mot hundern ,både gömde sig och lät Gizmo äta godis ur  handen!!  Åhhh, barnet strålade av lycka och stolthet över sin bragd. Jag med ;)

Två timmar senare återvände vi hem trötta nöjda och glada. Jättekul att få vara med på Mulle tycker vi ;)

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards