♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under mars 2012

Av Camilla - 7 mars 2012 13:28

Ljuset återvänder tack och lov! Det är väl underbart när dagarna bara blir längre och längre!

Med våren och sommaren kommer ju även detsom det flesta väntat ivrigt på......TÄVLINGAR!

Wihoo......=)

Vi jobbar på att satsa på en ny appell i Maj och att den här gången bli upplyttade.  Prblemet är ju den jämrans platsen OCH Gizmos pip.

Plan ett inför säsongen är att jobba ganska mycket med passivitet.......något som ja har alldeles för lätt att glömma att träna på.

Så fort att det inte händer nåt så ska det pipas....och händer det nåt för häftigt jag då piper han för det. Ingen lätt balans det där.

Platsen då....ja hur GÖR man?? Kom gärna med tips och tricks. Nu har han inte tränat på att ligga brevid någon under hela vintern ,vi har bara tränat själva, nu med hakan i backen.

Tänker iaf gå långsamt fram med detta och inte rusa ut och göra en plats ,5 min på 30 meters avstånd på första träningen :)

Tålamod!!

För ett par veckor sedan var vi med om något riktigt skoj. Gizmo har varit på fotografering.

Han kommer att vara med i ett reklamblad för Kupolen tillsammans med en "fake"familj.


Alla var vi djupt imponerade av hans lugn i studion samt att han samarbetade så bra med helt främmande människor


Lite frid har jag fått i mitt valpsinne med. Hör och häpna.....jaja...en valp blir det...framöver dock inte just nu.

Maken har överraskat med en utlandsresa!! Så till hösten far familjen till Rhodos!!! Underbart härligt ska det bli. Värme ,sol och ljumma bad OCH total avkoppling.

Så av den enkla anledningen har jag valt att lägga min valpbegäran på hyllan ett tag =)


En annan glädjande nyhet är att jag fått praktikplats på Bäsna handelsträdgård!! 

Tyvärr är det samma usla lön som stämplingen MEN......en sådan fantastisk arbetsplats. Jag kommer att få det helt underbart där. " Du är här för att du ska må bra. Du ska må bra när du åker härifrån" sa "chefen". Han kommer till och med att ordna så att jag får ha Gizmo med mig i trädgården. Är det inte alldeles underbart?? Jag ser verkligen fram emot att få börja. Start datum blir den 10 April,dagen innan min 40-års dag. Så då får jag väl bjuda arbetskamraterna på tårta redan andra dagen på praktiken :)


Det var allt för denna gång! Ha det så gott!




Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards