♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under december 2013

Av Camilla - 17 december 2013 11:34

....fast den verkar vara helt bortglömd =)


Facebooks fel ju....man skrive det mesta där nuförtiden men ett blogginlägg är ju alltid trevligt.



Hur står det till här då nuförtiden?

allt är bara bra bortsett från att jag fuskat med hundträningen....eller rättare sagt tid/ork/motivation har saknats.


Jag har jobbat väldigt mycket sista tiden så det beror nog mycket på det . Ganska slut när man kommer hem efter en arbetsdag MEN jag älskar fortfarande jobbet som jag har och jag hoppas att det går som det är tänkt så jag får jobba som resurs efter nyår.

Blev mycket glad och stolt över en sådan förfrågan. Jobbet är på mitt "stamställe" =)


Hur går det med valpplanerna då? Som ni vet så har ju maken vart högst ovillig till att ha två hundar i hushållet ......MEN (igen) som ni vet så är ju kvinnan listigare än mannen så faktiskt så har mannen nu totalt kapitulerat. Har bombat honom med valpbilder och argument varför jag vill ha en till.

Hunderiet är ju mitt andningsställe....min oas när jag behöver fly från plikter och alla måsten,tid till att koppla bort allt och bara vara hunden och jag.

Utan hund i hemmet vet jag inte hur det skulle gå....eller det skulle inte gå!!


Tittar och spanar efter valpar som planeras till sommaren /hösten.......fast eg hänger det på jobbet.....jag måste få veta hur det blir iaf någotsånär innan det blir valp. Vill ju inte jobba 110 % då precis =)


Jag har även lyckats få en nära vän till mig att få upp ögonen för just Aussien så förhoppningen är att det kommer att passa så vi kan få en varsin valp ur samma kull!


Tar gärna emot tips på planerade kullar.......och ni kan skriva här eller i PM på fejjan om ni har nåt spännande på G.


Idag blev det en VAB dag då yngste sonen klagade över magont. För att vara på den säkra sidan fick han (och jag då ;) vara hemma.

Magsjukan härjar ju här och jag vill verkligen inte skicka till skoln då med risk för att han kräks där!


Verkar iaf än så länge vara helt lugnt på den fronten tack och lov!


Passade på att träna lite hålla fast övningar med Giz. Han är ju för söt när han tar varje konstigt föremål som jag ger honom <3


Nöter öven med treans fjärr och jag fick fina tips på hur man "låser" hundens bakben vid skiftena.

Det går jättebra och man blir ju alldeles varma och glad och lycklig när det funkar....sådär på riktigt.

Tusen tack för era tips!!

Får snart lite julledigt och då ska det nötas och nötas.



Önskar er alla en God-Jul och ett Gott Nytt År!!!    





Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards