♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under februari 2012

Av Camilla - 12 februari 2012 18:11

På vår första lydnads tävling så inträffade det som man absolut inte vill ska hända. Gizmo blev attackerad av en Cane Corso hane på platsliggningen!!

Skräcken och raseriet jag kände då minns jag som  igår....så förbannat oansvarit av ägare till corson....han VISSTE ju att hans hund inte var att lite på,vilket hans fru så snällt upplyst mig om innan tävlingen. " *****är helt galen idag" sa hon. Varför ens köra en platsliggning då????

 

Nåja ,resultatet av detta visade sig inte förrens någon tävling senare (vi fick lägga om och fick dessutom ett första pris ;) då han började ljuda på platsen.....ljuda och se ordentligt illa till mods ut.  På vår appeldebut i våras så låg han ca tio sekunder sedan gick han till domaren och lade sig hos honom....på lagomt avstånd från de andra vovvarna.

Nu i vinter har vi haft ett break och bara tränat utan störning i form av andra hundar och jag har börjat lära in "hakan i backen" Lungt och fint och långsamt har det börja bli bättre.

Häromkvällen tog jag tillfället i akt att träna på Tempos kundparkering.

När vi höll på att köra fot och vändningar kom en ,för mig okänd man och en bordercollie och tittade på oss. BC verkade inte särskilt vänlig ,skällde å hoppade mot oss och mannen ropade till mig

"Jag ska gå in och handla lite,jag binder honom här så du vet....gå inte nära honom!"

Nej varför i himelens namn skulle jag gå fram till en okänd och till synes otrevlig hund?? =)

Nåja...jag och Gizmo fortsatte vårt spatserande å BCn stog utanför affären och skällde.

Gizmo blev lite störd först å började ljuda men lugnade sig ganska fort. (hurra)

Efter en stund så lade jag honom,hakan i backen och gick ifrån en bit ..en liten stund......Gizmo var helt tyst!! Lycka!! Tillbaka till Giz...belöna lugnt å fint och så ut igen. Fortfarande hakan i backen och HELT tyst....trots att BC stod och skällde!!!

Jippie....alltså....ja ni som har problem med ljudande hundar vet ju vilket framsteg detta var,även om det inte rörde sig om nån lång stund. Det är de små framstegen som känns....åhhhh så härligt.

Fulla av glädje och stolthet avslutade vi och traskade nöjda hemåt!


Idag har vi haft en riktig utedag i solen  


Här bakom ligger en slagen hjälte ;)

 




Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards