♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under maj 2014

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"??

Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig.

Jag själv tex....har svårt att sitta ner och bara ta det lugnt när jag känner att jag borde väl göra annat nu när jag har en stund över ist för att sitta här å lata mig!!

Plocka tex...det är jag jävligt bra på...PLOCKA...ja men ni hör väl......är det viktigare att PLOCKA än att ge sig själv en liten stund.....oftast består plockandet i helt onödiga saker som INGEN märker utom jag.

Maken försöker på bästa sätt att hindra mig från detta men då kan jag känna att jag blir irriterad på karlstackaren.....fatta att jag MÅSTE göra det å det å det nu INNAN jag sätter mig.

Fräser då att jag blir ÄNNU mer stressad av att INTE får göra klart allt. Vadå allt?? Allt kan omöjligt vara klart hela jäkla tiden,då kommer jag ju aldrig att hinna sätta mig ner å få den där återhämtningen.

Exempelvis när vi ska ut på morgonpromenad maken och jag.....vi äter frukost (som jag dukar av innan vi ätit färdigt) å sen ska vi gå ut. Maken gör sig klar och går ut.....å vad gör jag? Jo jag måste bara göra klart allt innan jag går vilket resulterar iatt jag blir superstressad redan innan jag ens kommit ut ut köket.

Å där ute står maken å trampar å väntar.....han kan minsann bara gå ut utan att göra klart allt!

Helt rätt är det tycker jag för det andra kan faktiskt vänta tills vi kommer hem igen!

Nu är det inte bara frukostdisken jag menar med att allt ska vara klart innan morgonrundan utan det är ju ....ja allt.

Maken hjälper faktiskt till här hemma han med OM HAN HINNER vill säga......innan jag har plöjt fram och gjort allt.

Ni fattar att det är sjukt....att man redan innan man börjar laga mat tex så har man plockat undan disken osv i det oändliga!

Dammsuga har jag med mani på. MINST en gång om dagen...ibland flera *skäms*

Möblerna i huset ska stå rakt å jag blir skitstörd på sneda parkeringar med bilen om hjulen står snett! Men snälla hjälp mig!

För vems skull håller jag på med detta....är det nån som tycker att jag är en dålig människa om det är lortigt (läs några grässtrån eller liknade) på golvet?

Det är mitt hem och det är jag som bor här och jag har det väl som vi vill ha det??

Men det ligger lite över mig att att man ska ha det fint och välstädat,matchande porslin och olika serviser för olika högtider.

Vad är det för fel på papperstallrikar? Hahaha.....jag tror väl inte att nån som hälsar på här sitter å tänker...men guuud.....omaka kaffekoppar?? Här var det dammiga lister....vad är det där för gardiner...de passar ju inte alls . Rumsbordet står snett och det ä intorkad jordgubbsylt lite här å där i köket.


Det blir ohållbart att håll på så här särskilt när jag på sistone har jobbat mer ä jag nånsin gjort! Tröttheten har varit total och stresspåslaget enormt!


Nu har jag i "läxa" att träna på att inte dammsuga varje dag....att sitta ner å bara vara utan dåligt samvete.....njuta av sådant som jag mår bra av helt enkelt. Finns massor av "måste" som jag kan ransonera bort. Jag vet ju det men det är så himla svårt.

Tur att man kan skoja om sina sjuka manier iaf....jag som retade en vännina att hon borde söka till outsiders utan at veta att jag själv platsar för en huvudroll i serien =)


Det vore kul om ni kommenterade....för vad jag förstår så är det inte bara jag....


Hej på en sväng...nu måste jag......INGENTING  

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards