♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

Blandade känslor.

Av Camilla - 4 april 2013 16:47

Då jag blev erbjuden vikariatet på Fritids tackade jag gladerligen JA då jag tyckte att det skulle bli skönt med ett och samma ställe.

Efter några veckor kände jag dock att jag blev lite "fast" då jobbet innebar att jag hade stänging tre kvällar i veckan,vilket oftast var till 17.30 lr 18. Då både mina egna och barnens aktiviteter oftast börjar vid den tiden så kändes det lite jobbigt. Maken har ju dessutom lite svårt att styra sina tider och jobbar längre än 18 vissa kvällar.

Med känsla av att vara en svikare så sa jag till chefen att hon fick nog se sig om efter en annan ersättare och förklarade varför. Som tur var så förstod hon till fullo och då det ibland hände att jag bara fick jobba nån timme på em,så kändes det ju dumt att tacka nej till andra jobberbjudanden.

Nu har de iaf hittat en ersättare som kommer att bli toppen. En ung tjej som är oerhört omtyckt av både barn och personal så nu är jag "tillgänglig" på heltid igen =)

Redan idag så ringde de från Nås och bokade in mig på två dagar så det kändes skönt....att dem inte tycker att jag är en svikare =)

Det är ju lite både och att vara "springare" att inte veta från dag till dag men jag kör väl på ett tag till så får vi se vad det resulterar i.

Väntar även på svar från två kommuner där jag sökt som sommarvikarie inom LSS/personlig assistent. Vi få se vad det blir.

 
 
Helén

Helén

4 april 2013 22:55

Bra att du står upp för dig själv och vad som känns bra för dig!! Tänker man bara på vad andra tycker så bränner man snart ut sig. Heja!

http://www.brudec.tempore.se

Camilla

4 april 2013 23:06

Åhh. Tack Helén!! Det där värmde gott i

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards