♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

I valpbubblan

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat!

10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder som kommer att följas åt på nära hll då Rolex bor i Falun. Så himla roligt att ha ett kullsyskon så nära....man kvistar ju inte över till Norge och hälsar på i tid och otid direkt =)


Humle har nu hunnit bli 11 och en halv vecka och han har kilat in sig rätt rejält i familjens hjärtan. Även Gizmo har öppnat famnen (gapet) för den lille.

 Dagarna springer iväg här fortare än någonsin.

Valpen är ett riktigt energiknippe och vaknar för det mesta kl 04 och lever sen rövare till förmiddagen. Han är framåt och orädd,social och helt vild! En underbar liten krabat.


Sommaren har ju som bekant varit helt sjukt varm och vi har tillbringat dagarna på gräsmattan och i älven.

Giz som är väldigt påverkad av värmen har fått en träningspaus. Trots pausen så valde jag att debutera i lydnadsklass tre i söndags. Mest för att det var klubbmästerskap. Hade inga förväntningar och jag var nog i och med det inte det minsta nervös! Skönt!

Det gick som jag trodde i värmen och Gizmo var jätteseg.

Många nollor blev det men vi fick iaf ihop 117 poäng ;)

Nya friska tag nu när det kommer in lite svalare luft så man orkar ta ta i träningen igen.


Här kommer ett gäng fina sommarbilder.....från en sommar som jag kommer att minnas länge....

                           


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Av Camilla - 17 december 2013 11:34


....fast den verkar vara helt bortglömd =)   Facebooks fel ju....man skrive det mesta där nuförtiden men ett blogginlägg är ju alltid trevligt.     Hur står det till här då nuförtiden? allt är bara bra bortsett från att jag fuskat med hun...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards