♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under juni 2009

Av Camilla - 30 juni 2009 20:48

....berätta om min fina pokal som jag har fått.


Nämligen....tadaaa....en jättetjusig buckla som det står årets lydnadshund på!!!


Glad och stolt och taggad att fortsätta på tävlingsbanorna blir jag såklart!

Pokalen har jag fått av min kennelmamma =)

Ska även tillägga här då (stolt) att jag även lyckades knipa kennelpokalen året innan oxå ;D


Jättekul!!! Vi fortsätter att tävla på (med varierat resultat)

Nästa tävling har vi den 7 Juli i Borlänge. Så värst mycket tränat blir det inte dagar som dessa men jag har sett att det går bra att vila sig i form med. Vi får se om B tycker likadant nästa tisdag.


Phu ,nu ska jag försöka tippa omkull småttingarna....som inte är så små längre.


Bild på bucklan kommer sen,kamerabatteriet är på laddning!


Ha det så gott i den härliga underbara sommaren!!!

Av Camilla - 29 juni 2009 01:33

Johan gick och var mest småsur - fel på jobbet, fel på arbetskamraterna, fel på kaffet, fel på chefen, fel på... Till slut tröttnade chefen och sa till på skarpen:
- Gör mig en tjänst! Ta ledigt resten av dagen, åk hem och dra över frugan och kom tillbaka i morgon, du skall se att det gör dig gott och att du blir på bättre humör.
Johan stämplade ut och gick. Nästa dag kom Johan tillbaka, skinande som en sol och var på ett underbart humör. Chefen kallade till sig honom och sa:
- Hur gick det?
- Det var kanon! Hon var helt vild! Vi älskade hela eftermiddagen.
- Jag sa ju att du skulle må bättre!
- Ja, tack skall du ha för tipset! Himla trevligt hus ni bor i förresten...

Av Camilla - 26 juni 2009 10:05

Nejdå vi har inte åkt på bröllopsresa =). Har bara lite mycket på just nu.

Jobbar oxveckan och däremellan så solar och badar vi. Bloggningen får ligga lite åt sidan ett tag.

Mitt nya liv som nygift känns fint. Konstigt egentligen med tanke på att vi iaf varit tillsammans i tio år,men det känns nåt speciellt nu. En härlig känsla :D

Idag har jag tagit lite bilder från morgonpromenixen. Härligt att gå i skogen längs älven

Håll till godo med ett gärng hundbilder....men först......

Åhh grabbarna har fått nya goggles som dom inviger här. Mycket bad är det nu,både för hundar och ungar och lite till :o)


Fille testar



Eddie är oxå på g


Likaså mr B! Njuter i fulla drag av sommaren!

Nu

 

 

 

 Nu ska jag sova!!!   i det vackra vädret. Jobbar heeela helgen!


Kram på er allihopa och tack  tack för alla fina kommentarer som vi fått =)

Av Camilla - 21 juni 2009 09:15

Ja vi vigde oss på midsommaraftonen. I största hemlighet på borgerligt vis.

Det var bara vi och barnen +förättaren samt två vittnen.

Det var riktigt mysigt fast det var så enkelt alltihop. Själva vigseln tog typ 7 minuter men det var nog för att tårarna skulle rinna nästan hela tiden :)

Efter det åkte vi hem och jag sov en stund till (hade ju jobbat på natten innan).

Sen var det grillfest hos mina svärföräldrar. Där blev det jubel och chockade miner när vi berättade.

På kvällen satt vi på våran veranda och mös i några goda vänners sällskap.

En alldeles lagom bröllopsdag,precis som vi ville ha den.

Stort tack till Gun som vigde oss. Stort tack till Åsa och Monica som ställde upp och var vittnen.

Tack vare er så blev det möjligt för oss att gifta oss på midsommaraftonen.

Så romantiskt!!!


Tack för alla gratulationskommentarer oxå.  Blir ju både glad och rörd :)


Nu ska vi äta frulle på verndan....solen skiner och det är 17 grader varmt. Äntligen!!!!

Av Camilla - 19 juni 2009 14:51

....så slog vi till.

I största lönndom och utan någons vetskap!!! Wiiieeee!!


Va vadå???  Ja ni ...kolla klippet nedan få se om det går upp ett ljus :)


Nu drar vi på lite grillfest.


Kram på er allihopa!!!!




/Camilla,har kärlekens rosor på kinderna.................

Av Camilla - 19 juni 2009 00:36

......önskar jag alla mina bloggläsare!!!!

Av Camilla - 18 juni 2009 16:52

Ja ni var duktiga på att gissa men helt fel ute :) Nystanet på bilden är ett rotsystem!!

Ja jag törs nästan inte säga det ( kan man bli anmäld till blom ombusdmannen) men detta fina "bo" fanns mellan dessa krukor!!!! Alltså mellan inner och ytterkrukan!!!!

Stackars blomma! Nu har det fått ett helt nytt löiv och an ny plats ute på verandan.

Jag tror den trivs lite bättre nu :D


Plantera om blommor är inte min starka sida. Ett ypperlit bevis på det fick ni här.


Ska jobba i natt igen,ska allt försöka komma åt att skriva ett inlägg imorrn innan jag läggar mig.

Tills dess.......ha det gott!!!

Av Camilla - 17 juni 2009 22:58

Ja jösses vad man kan hitta där man minst (eller borde ha) anar :)


Detta fann jag nyss en dag iaf och tänkte låte er gissa vad det är för nånting :)) Lycka till!




Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards