♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under februari 2013

Av Camilla - 5 februari 2013 08:18

Igår fm bloggade jag ju om att jag sökt som vikarie till sommaren och då inom LSS. Mycket för att jag trodde inte att det skulle finnas nåt inom barnomsorgen under sommare då avdelningar slås i hop å många barn är lediga =mindre behov av vikarier.

Igår em när jag kom till jobbet i Nås så blev det minst sagt snurrigt :)

Personalen sa direkt att...."Du ska ringa till Kerstin (chefen alltså) hon ville prata med dig om nåt.

SVETTIGT!! Jag blev ju asnervös och trodde att jag hade fått klagomål på ett eller annat sätt!!!

Sen kom det fram att jag förmodligen skulle få ett erbjudande om ett vikariat på Fritids!

Efter att ha pratat med alla berörda chefer och kollegor så har jag nu ett vikariat terminen ut!! HallåÅÅÅ??? Hahaha jösses jag förstod nog inte riktigt igår och jag kände mig ganska ofokuserad hela kvällen =)

Idag har jag landat lite och inser att jag kommer att få vara på ett och samma ställe i flera månader nu!  Whooot whooot!!!

Vikariatet är på halvtid så jag har ju även chans att jobba extra när jag kan. Toppen!!


Bäst att jag ger mig av nu...jag har ju ett vikariat att sköta. Med start IDAG!! =)

Av Camilla - 4 februari 2013 08:22

Ja nu är det bara att vänta och se vad det blir av detta. Jag har sökt som semestervikarie inom LSS och Personlig assistent. Pirrigt! Vad skriver man i en jobbansökan egentligen? =)

Tror jag fick till några skapliga rader i allafall.

När man ska arbeta som personlig assisten är det ju viktigt att assistenten matchar kunden..

I mitt fall måste även kunden i viss mån matcha mig...hehe...jag fixar ju inte detta med tunga lyft osv.  Håller tummarna att det finns nåt passande.

Jag trivs fortfarande otroligt bra inom barnomsorgen MEN jag är inte utbildad och kommer därmed aldrig att få någon fast anställning dessutom skiljer det en hel del i lön .

Hoppas på detta sättet få in en fot på något ställe som kanske kan resultera i något varaktigt.

Jag har väl (förhoppningsvis) några arbetsföra år kvar. Trodde inte att jag skulle hålla mig kvar inom vårdbranchen...men det är ju det jag brinner för.....att få hjälpa människor....stora som små <3

Jag måste även ge ett tips till er som inte har något att göra (arbetssökande lr vad det nu kan vara) ,det  brukar finnas behov av kontaktpersoner och ledsagare i kommunerna. Ett uppdrag som man kanske inte kan försörja sig på men om man har ett gott hjärta och vill vara en fin vän och hjälpare till nån som behöver så kan jag starkt rekommendera att ni söker!

För mig är iaf detta ett mycket värdefullt och tillfredsställande uppdrag.


Vad händer på hundfronten då? Jag vi tränar på lite i lagom takt...lite avvaktande i väntan på våren tror jag :)

Sitter och suktar över alla fina valpkullar som finns just nu....håhåjaja.....tänk så fint Gizmo skulle matcha en svartfläckig ulltuss....eller en röd...eller en svart eller en rödfläckig eller en svartåvit ...eller en  rödåvit....haha =)


Liten skrutt som snart blir tre år!


           

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards