♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla - 31 mars 2009 22:26

Inte hemma (än) men väl på jobbet!!!! Fy ugly f-n sägerjag!!

Än så länge har min avdelning klarat sig men magsjukan rasar för fullt på avdelningen brevid. Jippie!!

Ingen dålig magsjuka heller,sitter i i typ 2-3 dygn!! Mamma mia!

Ja det är bara att invänta katastrofen. Jag har aldrig någonsin sluppit undan när den härjat. Gaaaah helst har man lust att sjukskriva sig när det är så här!!! Fy fy fy...vidrigt är vad det är!!!

Äter vitpepparkorn till frukost för det ska visst förhindra sjukan sägs det. Värt att prova iaf.


Nu ska jag se på LOST.


Ps tackar för utmaningen som jag fått men jag ber att få passa på den....hinner inte med..... Natti!!!

Av Camilla - 30 mars 2009 09:05

Nu jäklar får det vara nog!!! Under vintern har jag visst odlat två rejäla kärlekshandtag. (heter det så fast dom sitter på fram å baksidan med)

Jodå en härlig korv *läs anakonda* ligger tryggt runt midjan nu för tiden.

Mmm ...ante mig att det inte skulle funka att äta en massa slarv och inte motionera. Vad har jag trott...att det skulle rinna av utav sig själv utan nån som helst ansträngning??? Jösses!

Nu är det väl inte så förfärligt många kilon som ligger där men det är tillräckligt det som är!

Jag har haft samma storlek på kläderna i många år och jag tänker inte gå upp en storlek! *arg*

Nej nu får det vara slut på gottandet!

Tänker inte köra nån bantnings variant utan helt enkelt skippa allt godis å fika bröd under veckorna samt ta raska promenader varje dag.

På helgerna blir det såklart festligt som vanligt men inte i sådana mängder som tidigare.

Faktiskt så har det funkat i två veckor nu och det ger otroligt nog resultat ganska omgående :D

Nu skriver jag om detta här i bloggen för att få en liten "piska" till mig själv.

Lätt annars att hitta på undanflykter från promenaden och hitta på nåt dumt för att få ta en chokladbit eller nåt.

Men nu mina vänner vet ni att jag har en kamp att utkämpa...å jag tänker vinna den!!


Nu ska jag sova en stund...oxveckan har börjat     Zzzzzz



Av Camilla - 29 mars 2009 16:14

Sagt och gjort! Inspirerade från Lottas handling igår så styrde vi resan mot världens ände :D

Nja kanska inte fullt så långt men iaf till Sågmyra och lager 157.

Det var vårat premiärbesök där å oj va vi fynda! Roligt värre :)

Som tur var fanns det en tv-hörna där som barnen kunde vara i medans jag irrade runt och letade bland alla kläder. Dom skötte sig fint idag. Annars kan det vara lite svettigt att vara själv med två illbattingar när man ska handla :p


Här är några av fynden.


Två tröjor för 150 kr


Finskjortor för 40 kr styck.

 

Å en massa annat till fina priser. Bla ett par märkes jeans till Robin för 40 spänn!!! Inte klokt ju!

Kan säga att det inte var mitt sista besök där!


Kan varmt rekommendera ett besök där om ni inte har varit dit!




Av Camilla - 28 mars 2009 15:40

Några momet gick bra,andra gick mindre bra :(.

Poängen idag räckte inte till ett första pris tyvärr. Typiskt!

Bara att bryta i hop och komma igen....ehhhehe!


För er som inte är insatta i tävlingsvärldens poäng skala så kommer här ett förtydligande.


För att få ett första pris krävs att manfår 160 P

Detta innebär då att flera stycken i samma tävling kan få ett första pris.

Ett första pris krävs för att få flytta upp i en högre klass.

Vill man ha ett sk LP (lydnadsdiplom) i klassen man tävlar i krävs TRE första pris. ( vi har två första pris i den här klassen)

Sen är det den som skrapat ihop flest poäng av dom tävlande som vinner.

Man kan alltså få både ett första pris samt en första placering i tävlingen.


Här är våra poäng


Platsliggning  8  (sätter sig före kommando)

Fritt följ   7     (sätter sig ej,segt sättande....har vi hört det förut???)

inkallande med ställande 10  WOW :)

Rutan  5    flera dk

Apportering 9  (lek)

hopp 0

fjärren  8,5  (dk)

Helhet  7,5

Summa :139


Pake och Juni gjorde en kanon tävling men tyvärr räckte det inte för dom heller. Det är små marginaler att spela på! Litet betygsavdrag kan vara avgörande. Tufft!

Vet inte hur det gick för mina klubbisar men ett ekipage fick iaf 192 P (200 är max)

STORT GRATTIS TILL MARIA OCH VILYA!!!!!!  Vi är imponerade!!


Nu blir det ett välförtjänt lut på söffa!


Å ni Glöm inte att släcka lyset i kväll!! Earth hour ni vet :)


Ps tack för alla hållna tummar och tassar. Ni är för gulliga!!

Av Camilla - 27 mars 2009 14:34

Har precis vaknat efter en god dags sömn :D.

Var in och hälsade på hos Juniocola...det skulle jaginte ha gjort för nu blev jag riiiiktigt nervös!

Shit, det är ju tävling i morron! Wiiii! * Ser framemot med skräckblandad förtjusning :D*

För den som vill se ett jättefint ekipage kolla HÄR. Visst är är underbart? Min duktiga vänner!!!! Jag får gåshud när jag ser dom! Dom ska oxå tävla i morrn.


Ute blåser det med stormstyrka. Det skulle visst komma in en decimeter snö här idag! Har då inte börjat snöa än iaf,blir väl förmodligen i morrn bitti när vi ska iväg.

Brukar nämligen snöa som 17 när vi ska tävla i Rättvik :D


Nu mina vänner ska jag dricka en kupp kaffe!

Ha en fin Fredag.

Ett stort lycka till oxå till alla mina vänner som ska ut och tävla i helgen!!!



Av Camilla - 26 mars 2009 17:28

Japp det börjar dra i hop sig till tävling nu. På lördag bär det av till Rättvik igen!

Uscha,den här gången är jag väldans nervös...wonder why :)

Det har iofs gått bra på senaste träningspassen men på tävling kan som bekant allt hända :p

Vi går i allafall in och gör vårt bästa.


Trött är jag som en jagvetinte vad. Alldeles som förgjort att somna i morse! När jag äntligen somnade så vaknade jag var 20:e minut. Gaaaaah!

Har jag fått fyra timmars sömn idag tro?  Gääääsp! Å så ut i natt igen...jag döööör ;)

Måste luta mig på söffa ett tag!


Ses snart !!!!


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards