♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under januari 2013

Av Camilla - 21 januari 2013 18:48

Nervöst var det idag jag jag skulle till doktorn och kolla upp några fula leverfläckar. Har gruvat mig länge men idag blev det äntligen av. Lättnaden när doktorn på en gång sa.... Helt ofarliga!! PHU!
Jag bad iaf att få fulingarna borttagna så i februari blir jag av med dem. Skönt!!
En annan sak som är ganska skönt är när en nästan obokad vecka på bara en dag förvandlas till en vecka med alla dagar fyllda med jobb :-)
Nästa braiga grej denna vecka är att sonens bil, som vart på verkstad blir klar om nån dag! Härligt. Snacka om att vara " handikappad" utan bil när man bor på vischan
I går var jag och provade på nåt riktigt roligt nämligen zumba.
Vojne vojne va svårt det var att få till alla moovsen! Haha men så jättekul! Å lagomt jobbigt!
Får jag bara gå några gånger till så kanske det sitter :) Härligt att få röra på sig till fartig musik!

Av Camilla - 17 januari 2013 09:55

Ja det är ju mycket enklare att säga att allt är bra och att man mår fint än att tala om hur det verkligen ligger till....vem orkar ens höra liksom? =)

Tänk om jag skulle svara varje gång nån frågade....Det är ett jävla helvete,kroppen värker så jag tro jag hugger av mig både armar och ben snart....å trött är jag för jämnan. Att aldrig få vakna och känna sig utvilad eller smärtfri......osv osv i det oändliga. Jobbigt...för den stackare som var vänlig nog att ställa frågan.....hehe =)

Man önskar ju såklart att man inte fått den här ständiga följeslagaren...fibromyalgin,som inte bara är ständig värk utan en hel del annat med. Min gud vad jag saknar råstyrkan som fanns i min kropp får några år sedan då var det aldrig nåt besvär med att ta i...nu kan jag inte ens skruva av ett lock på en burk utan att det känns som fingrarna ska gå av :/

Att ha "att göra saker lista" tar också så mycket kraft....fast själva görandet eg inte är det minsta jobbigt. Som en vän uttryckte sig....att "det som känns som en liten insats för någon kan kännas som ett helt dagsarbete för någon annan" Mitt i prick!

Det ÄR jättejobbigt och tar enormt med kraft MEN att säga nej till saker är inte alls lätt....det dåliga samvetet och att man på nåt sätt ska förklara varför man inte kan.....just det jag KAN inte .....men jag VILL! När jag hör mig själv försöka förklara så låter det så lamt och slött så jag känner mig som en latgris som inte vill ställa upp.

Inte helt lätt det där......

Nåja...nu har jag gnällt lite och sen finns det många många som har det långt mycket värre och då skäms jag över att jag har gnällt med....men ibland vill man bara få ur sig lite ,få känna sig lite ynklig offentligt och få några värmande kommentarer....peppande vänliga ord fungerar alltid =)


En sak till bara....att gå till jobbet som man älskar trots att kroppen protesterar är bra mycket härligare än att gå till ett jobb där man känner att man inte mäktar med för fem öre...så det så!

(Älskar att vikka inom barnomsorgen)


 

Av Camilla - 14 januari 2013 13:24

I morgon har vi upptakt för Brukscirkeln som vi kör på klubben. Äntligen börjar det dra ihops sig för kontinuerlig träning igen. Än är det väl långt kvar till barmark men vi går då åt rätt håll =)

Förra året så blev vi upplyttade till lägre klass spår (och vi blev även klubbmästare på Bruks KM :) så självklart vill vi starta i lägre klass den här säsongen.

MEN nu börjar jag bli lite nojig över att Gizmo inte ska klara skotten. Han har ju alltid varit känslig för ljud och vi tränade en hel del på skott innan vi gjorde MH (med ett på skotten så det gick ju bra )

Efter det så har det gått bra men jag märker ju på honom att han tycker det är högst obehagligt med skott.

På MT fick han en fyra då han reagerade lite och valde att ställa sig bakom mig.

Skrammel/plötsliga ljud är också läskigt :/

Det är inte direkt så att han flyr i panik men det syns såå tydligt att han bara vill gå därifrån. Ställer sig bakom mig och vill inte gå fram.

Så nu till min fråga......går sånt här att träna bort ?? Jag tycker att det känns himla svårt...

Hur mycket "press" är det rimligt att utsätta honom för OM det skulle visa sig att han inte kan ligga med skott.

Förstå mig rätt nu....självklart skulle jag inte börja med att lägga honom med skott på första träningen...men om man märker att han blir låg av skotten redan på håll??

Som sagt....det är ju inte bara skott som han ogillar utan höga ljud överhuvudtaget.

Tipsa gärna om hur ni skulle göra/har gjort......ni som upplevt samma sak vet att man känner sig "dum" på nåt sätt....som att man gjort nåt fel då det blir såhär :S


Nu har vi ju inte tränat nåt på skott sedan MT så det skulle ju kunna gå hur bra som helst också och jag hoppas verkligen att jag nojar i onödan för jag vill väldigt gärna tävla i Bruks =)


Av Camilla - 5 januari 2013 12:46

Efter ett långt uppehåll från gemensam träning var det idag äntligen dags att sammanstråla i ridhuset i Djurås.
Hade inga stora förväntningar på träningen idag utan tänkte mest passivitets träna med fokus på att vara tyst.
Ni förstår min glädje då han genast visade att " kom igen , jag vill träna järnet och jag kommer inte att pipa mycket alls"
Full fokus å jättebra koncentration trots att bästavännenbrorsan Ayo var med.
Vi körde mycket störning med bägge två och dom verkligen superduktiga bägge två och verkar ha full koll på när det är träning. Så himla skoj!
Provade även att lägga Gizmo på olika ställen med och utan störning. Det gick alla tiders!!
Nu blev man verkligen taggad igen och kul var det att det kom såpass många och flera hade ju två eller fler hundar att träna så det blev verkligen variation på " störningen"
Sammanfattar dagens träning med SKITKUL!!
Tack till alla som kom. Vi ses snart igen :)
Ps Emma tänker starta i den nya grenen parlydnad!!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards