♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg under december 2007

Av Camilla - 30 december 2007 00:54

på 2007.  Härligt vinterväder! URK!!!!  Men den som väntar på nåt gott...

Snön kommer förmodligen lagomt när man börjar att se framemot våren.

I helgen är det jobb som gäller. Kräksjukan härjar på bygget. Som tur är på en annan avdelning än den jag är på. Men det är visst smittsamt som 17 det där ;-). Bäst att hålla sig undan. Jag har fått nog av kräkning för ett bra tag!!!

Idag har vi varit på hugget och tränat lite. Bentley var verkligen taggad! Det är så härligt att hålla på när han är koncentrerad till 100%.

Det riktigt lyser i ögonen på honom och svansen går som en lärkvinge.

Underbart! Så vill vi att det ser ut den 26 i sporthallen.

Plikten kallar,måste återgå till jobbet. Så här får man väl inte hålla på på arbetstid ;-)

Natti

Av Camilla - 27 december 2007 00:05

har kommit och gått.

Vad kan man säga om aftonen då? Den är väl sig lik från år till år.

Vi firar hos mina svärföräldrar tillsammans med Andreas två systrar och deras familjer.En mycket trevlig tillställning.

Alla nöjda och glada. Det är så härligt att se barnen så förväntansfulla inför det stora ögonblicket. Tomtens ankomst!!! Jag blir ju lika uppspelt själv ;-).

Allt gick väl med klapputdelningen och det var inget av barnen som vart rädda för det skäggige mannen.

Det blev en sen kväll för de små liven och dom var mycket trötta när dom kröp till sängs.

Annat var det med mor i stugan när hon drog sig till sängs vid tvåsnåret på natten.

Ett obehagligt illamående kom smygande.Försökte att somna iaf men det var omöjligt. Till slut fick jag rusa upp på toa och kräkas.

Kändes skönt att det blev gjort för har man fått ur sig så brukar illamåendet gå över. Men inte i det här fallet. Jag fick springa på toa med fem minuters mellanrum. Kräktes så att ögonen höll på att trilla ur.

Lyckades hasa mig iväg mellen kräkningarna och hämta in en madrass till toaletten. Där fick jag tillbringa resten av julnatten och halva juldagsmorgonen. Ropandes på mamma mellan råmningarna. Ni vet, när det inte finns nåt kvar i magen utan man bara brölar som den värsta ko.

Något liknande har jag aldrigt varit med om. Jag var färdig att lämna in! Undrade hur länge man kan vända ut och in på magen innan man tuppar av. Det var fruktansvärt. Till sist gav det sig iallafall och jag kunde utmattad somna och sova några timmar där inne. På toaletten,på en madrass ,på juldagsmorgonen....Vilken underbar julklapp.

Idag har jag träningsvärk i hela kroppen.Men jag kräks iallafall inte. Tack och lov!!!!!!

God fortsättning på er.

Av Camilla - 22 december 2007 16:03

av högsta klass har det varit här på Dalsänget idag!! Vi har nämligen fått emottaga utmärkelsen "årets kennelhund 2007"!!!!

Ett helt tåg med Red`n Blackare med "stormamma och storpappa" i spetsen har varit här. Madde,Henke med Cody. Hillbergskan med Cayenne och Monica med Cain. Åsså Ally

Vi började med lite lydnads och ringträning ute på åkern. Hussar och mattar sprang runt i en cirkel så benen stog rätt ut. Jag och Bentley stog vid sidan av och betraktade det hela. Ingen ide att slita ut sig i onödan. Man ska tydligen ha kondis som en hund "blink" om man ska ställa ut en schäfer.

Vi avslutade det hela med ett rejält bus race. Samtliga inblandade såg ut att stortrivas.

Sen då till den stora uppvaktningen. Ann bjöd på smörgåstårta (en fantastisk sådan) och dryck. Vi fick en jättefin buckla med inskriften årets hund på . Snacka om att man blir stolt och mallig ;-)!!

Bentley fick också ett supergott ben av nåt slag så han var väldans nöjd.

Inte nog med det ,allihopa  fick minsann julklapp av "stormamma" också

Tackar och bockar.

Det var en jätte trevlig dag som jag gärna gör om igen.

Jag ska bära utmärkelsen med stolthet!!! Sen är det bara för dom andra "redn blackarna" att försöka ta titeln nästa år.Det kommer att bli hårt för er.Hehe

Tusen tack till alla som var med idag!

Ett särskilt tack till "stormamma" som kickade till mig så jag kom till skott med första tävlingen!! Nu är det bara att fortsätta på den inslagna banan...

Tusen kramar till er Red`n Black`s och en riktigt GOD-JUL!!!!!

Ps bilder från idag kommer att finnas på www.rednblacks.se




Av Camilla - 19 december 2007 22:06

Ja då var det slut på ledigheten för den här gången. Väldans vad fort det går.

Idag har vi blivit bjudna på julbord av kommun som jag jobbar åt.

Det var god mat och delar av Järnarevyn showade lite för oss. Det var mycket uppskattat.

Första gången som jag hörde Järna-Elvis. Dvs en karl ifrån dala-järna som sjunger Elvis låtar på värsta järnamål. Finns att höra den mannen på cd-skiva också.

Jaaa nåt annat skoj? Vinterkräksjukan har börjat härja här på jobbet så nu är det till att desinfektera sig ordentligt. Trevlig lagomt till jul. INTE!

Annars har jag hört ryktas om att min uppfödare  ska delas ut en kennelbuckla till Årets kennelhund i helgen. Det är grejer det! Vilken trevlig sporre inför framtida tävlingar. Nästa år blir det väl giganternas fight om den som det ser ut på tränings fronten "blink".

I Björbo skulle visst ceremonin hållas. Till er som inte vet vart Björbo ligger så kan jag bara säga : "klacken" ,korvgrillning,hundträning,bus...det var visst nån som inte visste vart Björbo låg.Fniss

Ser framemot helgen!!!!!

Av Camilla - 18 december 2007 13:00

Idag har vi varit riktigt duktiga minsann. Vi har varit i ridhuset och tränat lite. Anki med Bono och Madde med Melker. Det var några fler tjejer med hundar där också så vi var ett skapligt gäng.

Bra att få öva med okända hundar så man vet att  jyckarna kan sin platsliggning även då.

I ridhuset är det kanon att träna "lämna" momenten. Det sitter nämligen stora speglar på väggarna så man har ju full koll på om hunden gör rätt på kommandot tex läggande under gång.

Det var väl inga konstigheter idag heller med läggandet. Vad gör jag för märkvärdigheter på tävling då da? Är det knäna som skakar eller är det rösten som darrar när jag kommenderar ligg? Kanske ska börja sjunga upp mig innan det är dags att utföra läggande u gång. LIGG ligg LIGG ligg gligglgiglglgigglgi ja nåt sånt. Haha.

Vi tänkte anmäla till tävling i Ludvika den 26 jan. Vill ju inte missa när Madde å Melker tar sitt LP1. "blink"

Bonos uppvisning missar jag inte för allt i världen heller. Vilken underbar hund.!Kolla hans hemsida så får ni ett gott skratt: www.bonobriard.se

Nu ska jag förbereda för ännu ett kok med enbärsdricka.

Av Camilla - 17 december 2007 11:46

Hejsan!

Provar med enn annan blogg får se om det går bättre att uppdatera den här. Haha

Som sagt, det går sakta framåt med byggandet på hemsidan. Det är så mycket annat som ska hinnas med.

Men Ann kom ju med den briljanta iden att jag kan ju uppdatera på jobbet!

Perfekt ju! Men jag kan inte garantera att stavningen kommer att bli rätt alla gånger. Man blir lätt lite "dyslektisk" vid två-tretiden på natten ;-)

I morgon ska vi iaf försöka komma till skott och träna lite. Vi åker till ridhuset i Mockfjärd och trimmar lite. Det blir skoj med lite tränings sällskap. Vi har bara kört själva sista tiden. Ska prova dom nya momenten få se om vi kan stila lite för dom andra eller om det blir tok av alltihop.

Meeen,han kan ju hemmaaaa. "rodnar". Jaja säääkert.

Det blir som det blir. Man kan aldrig veta med sånna här jyckar.Eller hur?

Nu ska jag fixa nåt att äta åt mina smågrabbar. Dom måste väl ha nåt annat än bara kukku ki.Eller hur Ann?

Av Camilla - 16 december 2007 01:12

Kära nån vad det går segt med uppdaterandet. Jag har visst så fullt upp med att läsa mina vänners bloggar odyligt  så jag hinner inte med min egen
Lucia har ju kommit och gått med blixtens fart.
 Någon lucia konsert som dagis barnen hade fick jag inte se.Eddie låg knockad i 40 graders feber. Slarvern! Men Andreas och Fille var dit så jag fick iaf se det hela på film. Det var tur det för barnen hade minsann ett extra nummer i bakfickan. Några stycken sjöng och spelade till Markoolios låt " det ska va reaggae på sommarn". Vilken hit! Filip spelade trummor!!! Det var så fint så jag grät. YYLLL. Va gullit.
Idag missade jag valpträffen i Klacken med Ann och Red`n Black`s ligan. Det var synd för det är så trevligt att träffas ute så där och träna, grilla korv,träna, fika,träna,lekpaus,träna.....Vi får försöka hänga på nästa gång om jag är ledig.
Nu ska jag minsann gå och ta reda på en kastrull med enris som står och kokar på spisen. Det blir gott med ett glas källarkall enbärsdricka till julbordet!
Tack för idag.

Av Camilla - 12 december 2007 01:14

Vilken underbar morgon!!! Minus 12 och vintervitt. Hoppas det håller sig iaf över Lucia.
Har legat på latsidan med träningen nu men vi har kört på med snabba lägganden i olika variationer.
Som jag skrev förut, det är blixtsnabba lägganden varje gång. Duktig vovve! Så ska man göra  på tävling också lilla gubben.
Vi har även provat inkallning med ställande.(ifall vi skulle tävla i 2:an nån gång)Å kors i taket!! Det funkade!!!!
Antar att han tagit lärdom av träningspolaren "Bånå" hur men INTE bör göra. Dvs rusa i 200 knyck rakt in i matte! Då får man skäll hehe.
Det var verkligen skoj att ett helt nytt moment fungerade så bra.
"Fjärren" har vi också tjyvtränat på och det verkar som den polleten trillat ner.
Jag blir ju lite sugen på att tävla andra klass istället men samtidigt så vill jag ju ha ett LP1. Fattas ju bara två första pris till. Men dom ser ut att sitta hårt.
Äsch det är bara att köra på. Rätt var det är så kommer det. Sen är det nog bra för mig att få lite tävlingsrutin. Vore skönt om man slapp vara illamående från det man har anmält tills prisutdelningen är klar
Nu ska jag ta itu med lite trevliga hushålls sysslor. Ni vet, sånt som OMÖJLIGT kan bli gjort när kvinnan i huset ligger sjuk. Låter det bekant? Någon???!!

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2007 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards