♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 12 maj 2010

Utmaningen fortsätter!

Av Camilla - 12 maj 2010 17:05

Denna gång består utmaningen bland annat av att träffa ett annat djurslag.

Passar ju utmärkt att Andreas moster har en liten skock med får som nyss har lammat.

Vi tycker de små lammen är så mysiga och pojkarna vill dit varje dag :)

Såhär tyckte Gizmo om fårskallarna.

Oh hjälp!  


Eller.....får man bjuda in till en liten lek?  


Schyssta ulltottar detta     


Gulliga djur  


Synd att dom inte vallar med sina får. Hade ju vart kul att se honom inne i får hagen också :)

Skrev jag tidigare att vi skulle ägna ledigheten åt härliga skogs promenader? Och poolbygge??

Glöm det!! Regnet öser ner och det är iskallt!!! Fy 17 vilken vår...nu är jag less på detta ,jag vill ha VÄRME!!

Får väl sätta gubben på att snickra i hop en bastu!!


Trevlig helg på er!!!

 
 
Carina

Carina

12 maj 2010 18:00

Vad gulligt när de luktade på varandra. Vi har en stadsbondgård och det är perfekt träning för hundarna att vara där och hälsa på alla djuren. Kommer ni att valla med Gizmo när han blir äldre??

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Marie L

Marie L

12 maj 2010 20:03

Härliga bilder på Gizmo och fåren!
(nu finns det möjlighet att skriva kommentar på vår sida)
Ha en skön helg!

http://www.123minsida.se/minos

 
lotta

lotta

13 maj 2010 15:38

shit vad snygg i håret du var Camilla:)gillar!!!! hihi, coolt trick. liite lättare att få till "infångandet"om han hoppar från sidan..typ;)är det blivande seger chesten?

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Frida

Frida

13 maj 2010 18:47

ÅÅå, jag har lärt min andra aussie Orca att hoppa upp i famnnen, tycker jag är skitkul, som gillar lite tricks å sånt=)
Vilken söting som gör en lekinvit till dom!

http://www.tenghede.se

 
Pia, Elliot och Vasco

Pia, Elliot och Vasco

13 maj 2010 21:32

Där var ni snabba :)
Jag har inte ökat nånting hans mat sen sist. Känns som att de räcker för honom just nu iaf.

http://www.nummer1.bloggplatsen.se

 
Liza,Lotus&Pax

Liza,Lotus&Pax

14 maj 2010 19:12

Oj då, men lite blodsspillan får man väl räkna med om man ska ha en riktig Sockervind antar jag ;)
Vad tuff han var med fåren, vi ska passa på på söndag när vi ska på "inför vall-kurs" med Pax, det ska bli sååå spännande!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards