♣hundar och ungar och lite till♣

Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

jamen visst.....

Av Camilla - 3 februari 2008 16:49

  blir det väl lite roligare att vara ute när snön har kommit?

Vi har ägnat helgen åt skoteråkning,bobåkning,skoteråkning och bobåkning. Härligt!! Fast det är liiite besvärligt  att köra skoter när det snöar. Snöflingorna förvandlas till små små rakknivsvassa spjut som tränger in i ögonen. AJJJ! Men jäklar så skoj när det inte snöar!!!

På em idag har jag varit helt ensam hemma. Gissa om man får passa på att köra då ;-)

Jag känner ju hur hornen växer ut i pannan när jag startar maskinen. Huuujejuj sen är det järnet som gäller ute på åkern. WWWRRROOOOOOM! Underbart.

Första gången som jag körde skoter var faktiskt förra vintern!! De första varven runt gick inte fort vill jag mena. Sniiiigel snigel. Haha!

Men sen jäklar blev jag varm i kläderna. Körde några rundor utav bara f-n.

När jag stannat skotern efter min vansinnes färd så titta sambon så underligt på mig.

-Men va är det nu då ? sa jag.

-Nej det är inget...Jag kände  bara inte igen dig bara när du drog järnet där på skotern säger han med glittrande ögon.

Nehej , men det va väl konstigt! Menar du att jag inte ser ut som nån machobrutta när jag springer omkring med skurmoppen eller dammsugaren iklädd ett par håliga långkalsonger och en solkig t-shirt!!!!??? Hrumf.

Men blir han så igasen av att se mig köra skoter så tror jag banne mig att jag ska börja köra cross till sommaren.Hahahaha.Ja det är väl inte helt omöjligt. Jag blir riktigt sugen att prova när mina grabbar är ute och åker.

Ska ta och kolla upp hur jag är försäkrad först bara.;-)

Nu ska jag hämta mina smågull som är hos farmor.

Åå just ja! Har ju faktiskt tränat med Bentley också. Bla jott. Hihi

 
 
Hillbergskan

Hillbergskan

3 februari 2008 18:25

Hihi!Ser dig framför mig! Å det är SKITKUL att köra skoter. Jag älskar det!!! Men, har ingen *surar*.....Sånt är livet!
Kram

http://medlem.spray/asco

 
Ingen bild

Emelie

3 februari 2008 19:10

Hejsan.
Jag har beställt en fyrhjuling som kommer nästa vecka. Undrar om jag får horn... :o)

 
Ingen bild

Madde

3 februari 2008 21:34

Å vad kul att få köra skoter, tycker oxå att det e skit kul, men tyvär klarar inte mina axlar av det så bra. Vi hade skoter innan Tuwa föddes, Henke vill väldigt gärna ha en igen. Super härligt med all snö, Cody e hel galen i snön. Slänger sig hejdlöst överallt, ju djupare desto bättre. Kram på er , syns väl framöver

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Camilla - 18 maj 2016 16:51


Idag träffades jag och Lena för att ge hundarna ännu ett spår. Denna gång hade vi handskar på då vi la ut varandras spårapporter! Kan ju hända att spårläggaren på tävling använder handskar å då blir det kanske inte lika mycket vittring g på pinnen...

Av Camilla - 14 maj 2016 15:02

I jordens busväder var det dags att debutera i spåret. Snö och regn om vartannat!Humle släpptes ut på spåret och spårade jättefint....ända fram till slutpinnen å då var våran chans förbi. Minst en pinne plus den sista måste hittas om man ska bli godk...

Av Camilla - 26 augusti 2014 07:38

Till slut kom även vänninans nya stjärna till sitt hem i Nås. Dundra,en landseer som är fyra veckor yngre än Humle. En riktig supernalle <3   Vi är många å på vår brukshundklubb som har valp nu nu så vi ska försöka att träffas med våra valpar ...

Av Camilla - 6 augusti 2014 11:45

Efter evighetslång väntan blev det då äntligen dags att åka till Norge och Kennel Skogsjenta för att hämta hem en till kamrat! 10 Juli åkte jag och Maria till Anne Chatrine för att hämta varsin valp. Med oss hem fick vi Humle och Rolex ,två bröder...

Av Camilla - 22 maj 2014 07:48

Ja hur svårt kan det vara att lyda ett enkelt råd som att "Nu får du ta det lite lugnt ett tag"?? Svårare än nån kan tro när man hela tiden känner alla "måsten! Men kan undra för vem skull man håller på att stressa ihjäl sig. Jag själv tex....har...

Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Skapa flashcards