♣hundar och ungar och lite till♣

Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Camilla - 11 juli 2008 10:06

Att jobba med äldre, stingsliga och ofta förvirrade människor är ibland inte det lättaste. Särskilt besvärligt brukar det bli när duschning kommer på tal.

Vi hade en farbror som var väldigt motsträvig till detta tvättande i tid och otid. Han tyckte väl att det räckte med en tvätt till jul och midsommar.

 Hursom helst,till slut hade mina arbetskollegor lyckats få farbrorn på duschvagnen. Han var inte specielt glad till detta.

För att försöka få farbrorn lite mildare inställd så tänkte jag försöka pigga upp honom lite. Ibland så går det bättre när den kommer en ny pesonal,som inte varit med och bråkat tidigare.

Jag tog därför på mig mitt allra vackraste leende och sa med sammetslen röst

-Hej på dig "Tore". Hur är det med dig i dag då?

Varpå han vände på huvudet,tittade mig stint i ögonen och sa med lågande blick och is i rösten

 -Du är så ful så jag vill spy när jag ser dig!!!


Japp,så kan det gå! En del är verkligen svårflörtade. Men vi fick oss iallafall ett gott skratt och "Tore" blev duschad till slut.


Det här är jag!

Omröstning

Du som besöker min blogg...har du hund?
 Ja
 Nej
 Har haft
 Tänker skaffa

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök efter gamla inlägg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

SUGARWIND´S

RSS

Mina besökare idag


Ovido - Quiz & Flashcards